Česká televize už vysílá reklamu nelegálně, varuje rada

ČTK ČTK
18. 10. 2011 20:05
Zákon, který ruší reklamu na ČT1 a ČT24, čtyři dny platí, upozorňuje rada pro vysílání
Šéf České televize Petr Dvořák.
Šéf České televize Petr Dvořák. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Česká televize už čtyři dny nesmí vysílat reklamu na kanálech ČT1 a ČT24, přesto ji nadále vysílá. Od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) proto obdrží upozornění, že na uvedených kanálech vysílá reklamu od 14. října 2011 neoprávněně.

Serveru MediaGuru.cz to v úterý řekla předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.

Mluvčí České televize Ladislav Šticha nechtěl informaci komentovat. "ČT dosud nedostala žádné písemné upozornění. Vyjádří se, až jej obdrží," sdělil ČTK Šticha.

Novela zákona, která omezuje reklamní vysílání ČT, podle serveru totiž již vstoupila v platnost. "Účinnost zákona nastala 14. října tím, že vyšla ve Sbírce listin. ČT jsme proto upozornili na to, že zákon porušuje," řekla serveru Kalistová. Pokud ČT nebude na upozornění reagovat, může rada s veřejnoprávní ČT zahájit správní řízení, uvedl MediaGuru.cz.

Novela zákona o ČT a dalších mediálních zákonech omezuje reklamní vysílání a teleshopping na ČT pouze na kanály ČT2 a ČT4, a to v rozsahu 0,5 procenta denního vysílacího času. Na ostatních kanálech je povolen jen sponzoring a product placement.

Prezident Václav Klaus podepsal novelu zákona 27. září. Veřejnoprávní televize bude za peníze z reklamy na kanálu ČT2 nově financovat Státní fond kultury a z reklamy na ČT4 výrobu sportovních pořadů. Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie pak budou místo ČT financovat televize Nova a Prima s TV Barrandov, podle novely do něj budou posílat dvě procenta ročních čistých výnosů z reklamy.

 

Právě se děje

Další zprávy