Zuzana Hronová
4. 1. 2022 19:30
Lidí, kteří nesledují žádné zprávy, přibývá. Podle výzkumu agentury Median jich je už 37 procent. Jde zejména o mladé a zcela apatické fatalisty či o starší lidi, kteří médiím nedůvěřují. Nadační fond nezávislé žurnalistiky a iniciativa Česko.Digital se nyní snaží najít alternativní cesty, jak k těm, kteří zpravodajství ignorují, dopravit alespoň základní informace o okolním dění.
Mladé neangažované může oslovit chatbot
Jako mladé neangažované označuje výzkum pro Nadační fond nezávislé žurnalistiky kategorii lidí, jejichž průměrný věk je 28 let, bydlí ve středně velkých městech, jsou silnými konzumenty sociálních sítí či videokanálů, ale nezajímají je zpravodajské weby. Tvoří asi sedm procent populace. Výzkumný tým z Česko.Digital v čele s Tomášem Nespěchalem se domnívá, že by je mohl oslovit chatbot Newsie, tedy konverzační robot.
Chatbot Newsie je napojený na aplikaci, kde si uživatel může vybrat, jaké a jak komplexní zprávy chce dostávat a také kolik. "Přináší kvalitní informace lidem, kteří o ně mají sice zájem, ale neznají vhodnou formu nebo nemají čas, chuť či disciplínu zprávy sledovat," vysvětluje Nespěchal. Obsah dodávají redakce, které díky aplikaci zároveň získávají nové čtenáře.