Zuzana Hronová
4. 1. 2022 19:30
Lidí, kteří nesledují žádné zprávy, přibývá. Podle výzkumu agentury Median jich je už 37 procent. Jde zejména o mladé a zcela apatické fatalisty či o starší lidi, kteří médiím nedůvěřují. Nadační fond nezávislé žurnalistiky a iniciativa Česko.Digital se nyní snaží najít alternativní cesty, jak k těm, kteří zpravodajství ignorují, dopravit alespoň základní informace o okolním dění.
Výzva českým čtenářům přinesla desítky podnětů
Zapojení čtenářů do tvorby obsahu se testovalo i v Česku, konkrétně v Praze, Brně, Liberci a Českých Budějovicích. Za dva týdny se nasbíralo 68 témat, vybralo se z nich 52 a o jejich dalším zpracování hlasovaly jednotlivé regionální redakce.
Ukázalo se, že Liberečany například trápí "spádová turistika" při zápisech do základních škol, nepořádek v centru města, parkování koloběžek či uzavírky a objížďky ve městech.
Mezi navrhovanými tématy pražských čtenářů šlo najít třeba problémy s parkováním, situaci s drogově závislými či nehostinné okolí Florence nebo hlavního nádraží.
Brňané psali o podle nich nepotřebné rekonstrukci bytů v Králově Poli, o restauračních zahrádkách překážejících řidičům v modrých zónách, o zeleni v centru Brna nebo o kácení stromů kvůli nové výstavbě.
Obyvatelé Českých Budějovic by rádi řešili problémy s nepřizpůsobivými občany, průjezdnost křižovatek, stav ulic či malou péči o cyklisty.