Zuzana Hronová
4. 1. 2022 19:30
Lidí, kteří nesledují žádné zprávy, přibývá. Podle výzkumu agentury Median jich je už 37 procent. Jde zejména o mladé a zcela apatické fatalisty či o starší lidi, kteří médiím nedůvěřují. Nadační fond nezávislé žurnalistiky a iniciativa Česko.Digital se nyní snaží najít alternativní cesty, jak k těm, kteří zpravodajství ignorují, dopravit alespoň základní informace o okolním dění.
Nesledují žádné zprávy. Jsou mladí a apatičtí nebo starší a nedůvěřiví
Lidí, kteří nesledují téměř žádné zprávy, přibývá, jak vyplývá z výsledků výzkumu "Češi a zpravodajství 2", zabývajícího se mediálním chováním populace ve věku 15 až 79 let. Pro Nadační fond nezávislé žurnalistiky jej v únoru uskutečnila agentura Median. Zatímco v roce 2016 tvořila skupina nekonzumentů zpravodajství 31 procent, v posledním šetření je to 37 procent.
Patří mezi ně nejmladší a politicky neangažovaní, mladí a zcela apatičtí fatalisté a starší a masmédiím nedůvěřující. Především pro ty mladší je pak typické, že jsou technicky zdatní a internet používají na denní bázi. Zpravodajské weby však téměř nenavštěvují.