Babiš hovoří ze své kavárny. Po Ovčáčkovi si vlastní pořad založil i šéf hnutí ANO

Lucie Stuchlíková Lucie Stuchlíková
6. 6. 2016 15:46
Hnutí ANO zveřejnilo první díl pořadu Babišova kavárna. Ministr financí v něm odpovídá na otázky voličů k situaci ve zdravotnictví. Strana si kvůli pořadu najala externí firmu a bývalou moderátorku zpráv v televizi Nova.

Praha - Po hradním mluvčím Jiřím Ovčáčkovi, který minulý týden začal vysílat na internetu pod hlavičkou OVTV (Ovčáčkovy televize), spouští vlastní internetový pořad i ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš.

První díl pořadu Babišova kavárna zveřejnilo hnutí ANO v pondělí. Babiš v něm odpovídá na otázky lidí z Facebooku, Twitteru nebo z nové předvolební aplikace Chceme lepší Česko. Do ní mohou lidé psát své tipy, co by se mělo zlepšit v jejich městě nebo kraji. "Nové díly chceme zveřejňovat zhruba každé tři týdny," uvedl Marek Hanč z mediálního týmu hnutí.

V příštích dílech by mělo dojít na témata, jako je rozpočet, elektronická evidence tržeb a výběr daní. Není ani vyloučeno, že si bude Babiš prostřednictvím vlastního pořadu vyřizovat účty s koaličními partnery.

Jako moderátorku si Babiš najal bývalou hlasatelku Televizních novin na Nově Pavlu Charvátovou a firmu Positiv, která už dříve vysílala streamy z konferencí hnutí. Pořad se odehrává skutečně v "Babišově" kavárně, kterou loni otevřel v centrále hnutí ANO na pražském Chodově a kde s oblibou novinářům ukazuje například obraz s Brigitte Bardotovou.

Hnutí hodlá před podzimními krajskými volbami začít také s výrobou dalších pořadů - chystá se například na Aktuality, tedy rychlé příspěvky s Babišem či poslanci na aktuální témata. Časem by tak měla vzniknout celá Babišova televize.

Kritizovaný klip k EET

Šéf hnutí ANO na sebe upozornil už minulý týden, kdy jeho ministerstvo financí spustilo na televizních stanicích reklamní klip k EET. Propagační video sklidilo kritiku, protože nepřináší podnikatelům žádné informace, pouze před krajskými volbami vypočítává, co díky e-tržbám stát lidem koupí.

Babiš ale není jediný, kdo se chce prezentovat prostřednictvím videí - ODS či lidovci například streamují videa z tiskových konferencí. Prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček minulý týden zase oznámil vznik OVTV (Ovčáčkova televize), která má být protiváhou České televize.

Ta podle Ovčáčka neinformuje objektivně, například o Zemanových návštěvách v krajích. "Plánuji vytvořit logo OVTV a rozšířit přímé přenosy i na vybrané akce na Hradě. Nevylučuji i vysílání nejzásadnějších vyjádření pana prezidenta, který vznik OVTV velmi ocenil," komentoval to hradní mluvčí.

 

Právě se děje

Další zprávy