Babiš nesouhlasí se zákazem označování agentury Bison&Rose za manipulátory a provokatéry

ČTK ČTK
5. 9. 2017 16:51
Předseda hnutí ANO se má zdržet komentářů, že PR agentura Bison&Rose ovlivňuje či ovládá Českou televizi, vydavatelství Economia, ministerstvo vnitra nebo premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD). Toto předběžné opatření bude trvat až do rozhodnutí o žalobě, kterou agentura na Babiše podala. Babiš se však bude proti rozhodnutí odvolávat, neboť je dle něho rozhodnutí nezákonné.
Foto: ČTK

Praha - Předseda hnutí ANO Andrej Babiš podle soudu nemá nadále tvrdit, že PR agentura Bison&Rose ovlivňuje či ovládá Českou televizi, vydavatelství Economia, ministerstvo vnitra nebo premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD). Babiš s tím však nesouhlasí a rozhodnutí soudu považuje za nezákonné. Předběžné opatření také Babišovi nařizuje, aby až do rozhodnutí o žalobě jako celku neoznačoval Bison&Rose za lobbistickou agenturu, manipulátory či provokatéry.

Agentura se brání žalobou kvůli tomu, že bývalý ministr financí Babiš poškozuje její pověst. "Předběžné opatření vydané Krajským soudem v Praze je krokem, jehož smyslem je zabránit Andreji Babišovi, aby újmu, kterou agentuře systematicky způsobuje, nadále zvětšoval do doby, než o ní pravomocně rozhodne příslušný soud," uvedla agentura.

Ten se však bude proti rozhodnutí odvolávat, neboť je dle něho rozhodnutí nezákonné.  "Rozhodnutí zasahuje do mého práva na svobodu projevu, není ani řádně odůvodněno," napsal Babiš v textové zprávě. Vadí mu i to, že se před vydáním předběžného opatření neměl možnost k návrhu na jeho vydání vyjádřit.

Babiš podle agentury opakovaně na veřejnosti pronáší stupňující se lživé a manipulativní výroky. "Mezi tyto výroky patří zejména tvrzení, že agentura Bison&Rose pracuje pro ČSSD či pro její vrcholné představitele," uvedla agentura. Spolupráci s ČSSD či jakoukoliv politickou stranou i aktivním politikem vylučuje. Odmítá také, že by se v současnosti či kdykoliv dříve věnovala lobbování.

Agentura se také brání tvrzení, že by měla vydělávat vysoké částky díky zakázkám od klientů ze státní správy či od státem ovládaných firem. "Skutečnost je právě opačná: od doby, kdy se jeden ze společníků Bison&Rose stal poradcem ministra vnitra, nezískala agentura s výjimkou České televize žádnou zakázku od veřejného zadavatele, především proto, že se o ně z vlastního rozhodnutí neuchází," uvedla agentura v prohlášení. Bison&Rose spoluvlastní Miloš Růžička, který radí ministru vnitra Milanu Chovancovi (ČSSD).

 

Právě se děje

před 6 hodinami

Běloruský soud poslal na rok a půl do vězení novináře, měl urazit prezidenta a policii

Běloruský soud poslal na rok a půl do vězení novináře Sjarheje Hardzijeviče, kterého shledal vinným z urážky prezidenta země a pomluvy dvou policistů. S odvoláním na Běloruskou asociaci novinářů o tom informovala agentura AP, podle níž je verdikt součástí represí, které běloruské úřady rozpoutaly proti nezávislým médiím a obhájcům lidských práv. Hardzijevič vinu nepřiznal, obhajoba se hodlá proti rozsudku odvolat.

"Nemám s těmito zločiny nic společného, nepokládám se za vinného," prohlásil u soudu ještě před vynesením rozsudku padesátiletý novinář, který nyní musí rovněž zaplatit odškodné policistům ve výši 2000 běloruských rublů každému z nich (přibližně 17 000 korun) a státu poplatek 174 rublů (1500 korun).

Hardzijevič skončil před soudem kvůli obviněním v souvislosti se zprávami v chatovací skupině v aplikaci Viber, kterou někdo loni smazal. Jeho obhájci požadovali, aby bylo obvinění staženo kvůli nedostatku důkazů a kvůli nemožnosti prokázat trestný čin, píše AP. Co konkrétně v údajně urážlivé zprávě zaznělo, nicméně agentura ani asociace nespecifikovaly.

Zdroj: ČTK
před 6 hodinami

USA předaly Rusku seznam diplomatů, kteří musí opustit zemi

Spojené státy předaly ruskému velvyslanectví seznam 24 diplomatů, kteří musí do 3. září opustit zemi. V rozhovoru pro magazín National Interest to řekl ruský ambasador ve Washingtonu Anatolij Antonov. Z jeho vyjádření není jasné, zda požadavek Spojených států vyvolal nějaký konkrétní spor, napsala agentura Reuters. Podle agentury TASS diplomaté odjíždějí kvůli končícím vízům. Mluvčí americké diplomacie označil velvyslancovy výroky za nepřesné.

"Téměř všichni odjedou bez toho, aniž by byli nahrazeni, protože Washington náhle zpřísnil postup vydávání víz," uvedl Antonov a zároveň prohlásil, že ruské diplomatické mise ve Spojených státech jsou "bezprecedentně omezovány" a restrikce se podle něj stupňují.

"Američtí kolegové jsou v tomto ohledu vytrvalí a kreativní. Vyhošťování diplomatů se tu a tam děje pod za vlasy přitaženými záminkami. Loni v prosinci ministerstvo zahraničí jednostranně stanovilo tříletý limit pro dobu nasazení ruského personálu ve Spojených státech, které - pokud je nám známo - neuplatňuje vůči žádné jiné zemi," nechal se slyšet ruský velvyslanec.

Zdroj: ČTK
Další zprávy