Libor Budina, platforma Vize 0
Návrh beru ho jako politické rozhodnutí, a tedy i politickou odpovědnost. O 150 km/h na dálnicích se diskutuje už řadu let. Uvidíme, jak se teď k němu postaví Senát.
Pokud novela projde, musíme hledat cesty, aby řidiči věděli, že zvýšení rychlosti nebude platit všude a že vybrané úseky budou zřejmě dobře monitorované. Vysvětlovat a poukazovat, že vyšší rychlost může být sama o sobě nebezpečná, že je potřeba dodržovat větší bezpečnou vzdálenost a zásady bezpečné jízdy.
Hlavní problém vidím v tom, že pokud už k nehodě ve vyšší rychlosti dojde, následky jsou tragičtější. Při vyšší rychlosti má řidič užší zorné pole, rozdíl v brzdné dráze je okolo třetiny. Proto je trend všude ve světě rychlost snižovat, jak na dálnici, tak mimo obec i v obci.
Je zapotřebí si také uvědomit, že časový zisk na stokilometrovém úseku je v rychlosti 150 km/h oproti 130 km/h v řádech minut, natož na kratším úseku.
Pokud je smyslem novely zlepšení bezpečnosti na silnicích, tak v návrhu nespatřuji pozitivní dopad. Otevírají se ale možnosti komunikace s veřejností ve smyslu, že má význam dodržovat rychlostní limity, a také výzva v podobě modernizace dálniční sítě. V novele jako celku se ale podařilo prosadit po delší době více revolučních změn, především se týkají začínajících řidičů.