Průzkum: Děti milují Coca-Colu, vtipné reklamy a nesnášejí politiky

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
1. 6. 2014 17:19
Preference dětí a vliv reklamy na jejich výběr zmapovala společnost Millward Brown.
Foto: Tomáš Kunc

Byznys – Opravdu jen málokdo odolá upřenému dětskému pohledu, který i bez jediného slova dokáže velmi rychle dostat do nákupního vozíku čokoládu nebo cokoliv jiného, co právě nebylo v nákupním plánu.

Fakt, že se děti aktivně podílejí na výběru toho, co se přiveze z obchodu domů, není potřeba dlouze rozebírat. Preference dětí a vliv reklamy na jejich výběr zmapovala společnost Millward Brown. Do výzkumu zapojila tisíc českých dětí ve věku od 6 do 15 let a zeptala se jich, po čem vlastně touží.

Z odpovědí jasně vyplynulo, že české děti milují Coca-Colu, čokoládu Toffifee, značku Adidas, Ozzáka a vtipné reklamy. Naopak nemají rády politiky, a to včetně těch vrcholných.

Co do oblíbenosti válcuje Coca-Cola ostatní nápoje už několik let, i když v poslední době jí začíná poměrně zdatně dýchat na záda česká Kofola. Tu děti zmiňovaly také v top desítce nejvtipnějších reklam spolu s aktuálním reklamním seriálem od T-Mobilu a Air Bank. Trojlístek nejoblíbenějších čokoládových cukrovinek tvoří odborník na sladkosti Toffifee, Kinder čokoláda a samozřejmě „expert na jemnost“ v podobně kultovní kravičky Milky.

Mezi hračkami u dětí jednoznačně vítězí Lego, po kterém touží i holčičky. Značka Hello Kitty se umístila až na čtvrtém místě, následovaná avantgardním, barvami hýřícím My Little Ponny.

S počtem 68 procent hlasů se stal akvapark jednoznačným vítězem ve způsobu trávení volného času. Druhým nejoblíbenějším místem se 46 % je zoo a jen o 11 % méně získaly zážitkové restaurace typu McDonald’s nebo KFC. Ty sice těsně (o dvě procenta), ale přece porazily návštěvu kina.

V hudebních preferencích jsou děti poměrně nevyhraněné a vesměs kopírují aktuální žebříčky. Z kategorie českých celebrit jsou velmi oblíbené Ewa Farna a Lucie Vondráčková, ovšem číslem jedna se stal Ozzák v podání Martina Dejdara.

Co se týče narozeninových přání, tam se moderní technologie dostaly před domácí zvířátka. Téměř všechny děti (98 %) ve věku od 11 do 15 let mají mobilní telefon, většinou značku Samsung, ale všechny touží po iPhonu od Applu více než po pejskovi. V oblékání vedou překvapivě sportovní značky Adidas a Nike, přičemž trojici uzavírá řetězec H&M.

Názory rodičů na to, co kupovat, se od těch dětských liší především ve výběru potravin. Až 66 % rodičů totiž odmítá dětem jejich milovanou Coca-Colu kupovat. A podobně dopadly i mnohé dětmi preferované pochutiny.

Dagmar Klimovičová

 

Právě se děje

Další zprávy