V hale nefungovaly informační tabule, ačkoliv vypadaly jako funkční. Zatímco lidé čekali, až se objeví číslo nástupiště u jejich vlaku, soupravy dávno odjely.
Podle Českých drah byl porouchaný přívod elektrického proudu.
"Nikdo nepřišel, aby nás informoval, nefungoval ani nádražní rozhlas. Když lidé zjistili, že je jejich vlak pryč, atmosféra by se dala krájet," sdělila Pavla Matějková, která místo vlakem v šest hodin odpoledne nakonec odjela z Prahy do Hradce Králové o hodinu později a málem zmeškala důležitou schůzku. Vlaky ujely i lidem mířícím do Plzně nebo Ostravy.
Přehazování horkého bramboru
České dráhy vidí vinu na straně Správy železniční dopravní cesty, které zařízení patří. "My jsme je žádali, aby zajistili bezporuchový provoz," uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Podle něj nebylo možné po výpadku proudu informace rozhlásit ani prostřednictvím amplionů. Mluvčí SŽDC Pavel Halla připustil, že porucha byla na jejich straně, informovanost cestujících je prý ale v kompetenci dopravce.
Zlepšování služeb pro cestující je tradičním heslem vedení Českých drah. Jeho součástí má být i lepší informovanost cestujících, dráhy například zavedly informační servis k výlukám na železnici.
"Když se něco děje, stejně všichni železničáři dělají mrtvého brouka," komentovala to Matějková. Informační systém na pražském Hlavním nádraží je přitom zbrusu nový.