Moskva - Ruská agentura pro dohled v dopravě doporučila leteckým společnostem, aby dočasně přestaly používat stroje Tu-154B.
Podle agentury ITAR-TASS jde o důsledek sobotní nehody letounu tohoto typu na Sibiři.
Opatření má platit, dokud nebudou vyšetřeny příčiny této nehody a nebudou podniknuty kroky ke snížení rizika.
Sobotní havárie se odehrála na letišti v sibiřském Surgutu. Letadlu místních aerolinií se 128 osobami na palubě se po narolování na startovací dráhu vzňal jeden motor. Skoro všichni cestující a členové posádky byli evakuováni. Nato vybuchla jedna palivová nádrž.
Nehoda si vyžádala tři oběti na životech, 43 lidí utrpělo zranění. V nemocnici v Surgutu zůstává 30 raněných. Stav jednoho je vážný a stav osmi středně těžký.
Příčina neštěstí nebyla zatím oznámena. Levitin novinářům řekl, že vyšetřovatelé posuzují spolu s jinými hypotézami i možnost, že šlo o teroristický čin. Experti nyní zkoumají dvě černé skříňky.
Aeroflot už stroje vyřadil
Letoun Tu-154B je verzí stroje Tu-154, který byl páteří flotily sovětského a postsovětského civilního letectví. Tupolevy 154 byly do ní poprvé zařazeny v 70. letech.
Po řadě havárií stárnoucích letadel společnost Aeroflot z bezpečnostních důvodů všechny tyto stroje vyřadila. Poslední let s Tu-154 uskutečnila loni.
Tato středně velká letadla však zůstávají hlavní součástí leteckého parku menších společností po celém Rusku i v dalších zemích bývalého Sovětského svazu. V některých částech Evropy mají zakázáno létat kvůli nadměrnému hluku motorů.
Vládním Tu-154 cestovala loni 10. dubna delegace čelných představitelů Polska v čele s prezidentem Lechem Kaczyńským. Stroj se zřítil při pokusu o přistání v husté mlze u západoruského Smolensku. Zahynulo všech 96 lidí na palubě.
Připomeňte si tragédii u Smolenska: