Yahoo je otevřené a lepší, láká uživatele obří kampaň

Naďa Straková
23. 9. 2009 17:00
Internetový portál Yahoo umožní poutat stránky i svých konkurentů
Foto: Reuters

Londýn - Internetový portál Yahoo zahájil masívní globální kampaň, pomocí níž chce přilákat nové uživatele. Bude ho stát 100 milionů dolarů a portál dostane zcela novou podobu.

Jedním z hlavních taháků Yahoo v novém kabátě je možnost napoutat si webovské stránky dle vlastního výběru, a dokonce i servery konkurence. Vedení firmy doufá, že to přiláká velké množství nových uživatelů, kterým vyhovuje chodit pouze na jeden portál, na kterém mají uložené odkazy na všechny svoje oblíbené stránky.

S obdobnou filozofií se nedávno v českém prostředí představila nová homepage Centrum.cz, portálová dvojka tuzemského internetu.

Za novým kabátem Yahoo je samozřejmě také cíl vyšších zisků, kde má společnost zatím rezervy, i když patří mezi nejpopulárnější portály na světě.

Firma hodlá nalákat uživatele stále oblíbenějších komunitních serverů jako Facebook nebo Twitter, které bude nová personifikace Yahoo také povolovat. Yahoo by se tak rád stal jejich "středobodem", odkud je možno si z jednoho místa obstarat či prohlédnout hned několik webů najednou.

Foto: yahoo.co.uk

"Nová hlavní strana (Yahoo) se tímto způsobem stane okénkem do vašeho internetového života," říká zástupce prezidenta pobočky pro Evropu Rich Riley. Podle průzkumů až 60 procentům britských uživatelů vyhovuje k organizaci jejich virtuálního života využívat jen jednu webovou stránku.

"Očekáváme vyšší počet unikátních uživatelů i opakovaných návštěv," vysvětlil strategii kampaně Yahoo Rich Riley.

A nejde pouze o komunitní servery, propojit je možné cokoliv.

"Od chvíle, kdy byla v Británii spuštěna beta verze, staly se stránky Yahoo druhým největším zdrojem internetového provozu přivádějícího čtenáře na stránky onlineových deníků," říká Riley, přičemž firma dostává od svých partnerů provize za uživatele, kteří se na jejich stránky přes Yahoo proklikají.

Foto: Reuters

Kampaň, která bude stát 100 milionů dolarů, je sice globální, ale společnost se chce zaměřit zejména na Spojené státy, Indii, Francii, Brazílii, Jižní Koreu, Tchaj-wan, Indonésii, Hong kong a Kanadu.

Firma Yahoo nedávno uzavřela partnerství s gigantem Microsoftem v oblasti internetového vyhledávání a reklam, čímž chce konkurovat zatím bezkonkurenčně nejsilnějšímu Googlu.

 

Právě se děje

Další zprávy