Mimořádná zpráva
Řidič najel do davu na adventním trhu v německém Magdeburgu. Informace o obětech ani zraněných nejsou k dispozici.

V nebezpečných vodách zmizela další loď. Zřejmě ji unesli somálští piráti

ČTK ČTK
8. 4. 2017 20:40
Somálští piráti pravděpodobně unesli další loď. Jejich aktivita je poslední dobou větší. Minulý víkend například piráti u somálského pobřeží unesli indickou obchodní loď, menší plavidlo s jedenáctičlennou posádkou, a vzali ho k břehům autonomního somálského území Puntland. Minulý měsíc zas somálští piráti unesli ropný tanker.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Nairobi - Somálští piráti zřejmě unesli další loď, nákladní plavidlo pro hromadný náklad. Informaci zveřejnil v sobotu šéf společnosti pro námořní bezpečnost Dryad Maritime Intelligence. Piráti u Somálska letos obnovili aktivitu po zhruba pěti letech relativního klidu.

Šéf firmy Graeme Gibbon-Brooks podle agentury Reuters uvedl, že únos mu potvrdily zdroje z odvětví námořní přepravy. Společnost United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO), která koordinuje plavby obchodních lodí v oblasti, dnes na své webové stránce uvedla, že dostala upozornění na plavidlo v Adenském zálivu, které se stalo terčem útoku a bylo možná útočníky obsazeno.

Minulý víkend piráti u somálského pobřeží unesli indickou obchodní loď, menší plavidlo s jedenáctičlennou posádkou, a vzali ho k břehům autonomního somálského území Puntland. Minulý měsíc somálští piráti unesli ropný tanker, ale po boji s pobřežní stráží v Puntlandu se ho vzdali. Byl to první únos velkého komerčního plavidla na této trase od roku 2012.

Somálští piráti byli nejaktivnější v roce 2011, kdy zaútočili 237krát a vzali stovky lidí jako rukojmí. Od roku 2008 se u břehů Somálska uskutečňuje protipirátská operace Evropské unie nazvaná Atalanta, loni EU mandát mise prodloužila do konce roku 2018. V oblasti se ve snaze omezit pirátské aktivity pohybují také plavidla zemí NATO, Číny, Ruska, Japonska nebo Indie.

Počet pirátských útoků vzhledem ke zvýšeným bezpečnostním operacím v posledních letech výrazně klesl. Námořní přepravci se tak podle expertů začali méně bát pirátů a někteří začali kvůli úspoře času a nákladů používat riskantnější trasu mezi Africkým rohem a souostrovím Sokotra.

 

Právě se děje

Další zprávy