"Hloubka, břehy, tvar kanálu, přesně odpovídají tomu skutečnému průplavu před rozšířením v roce 2015. Lidi tady pracují jak v běžných podmínkách, tak v nouzových situacích, které jim můžeme nasimulovat. Jediné, co nedokážeme, je písečná bouře," říká ředitel tréninkového centra Francois Mayor.
Stážisté se v Port Revel snaží proplouvat na zmenšených modelech obřích kontejnerových lodí. Během výcviku na replice Suezského kanálu instruktoři simulují problémy s řízením a výpadky motoru, aby zjistili, jak účastníci reagují. "Je zde malý manévrovací prostor. Musíte být velmi soustředěný," tvrdí Mayor.
V Port Revel nejde ale jen o Suez, jsou zde i další repliky některých nejsložitějších míst v globální lodní přepravě. K dispozici je mimo jiné malý sanfranciský záliv nebo napodobenina Port Arthur v Texasu pro lekce kotvení a manévrování výletních lodí a tankerů v přeplněných přístavech. K využití jsou i podvodní turbíny, které simulují proudy a vlny.
"Po každé nehodě k nám přicházejí noví klienti. Náklady na výcvik v Port Revel nejsou nic proti tomu, když se vám jen na jeden den zasekne loď skutečně," dodává ředitel centra Mayor.