Vídeň - Rakouská armáda se snaží získat nové členstvo. Odstartovala proto kampaň zaměřenou zejména na mladé lidi kolem osmnácti let.
Jeden z filmových spotů však dokázala vysílat pouhé tři dny. Místo nadšení vzbudil rozpaky, armáda ho raději stáhla.
Spot se inspiroval ukrajinským náborovým filmem, ve kterém voják přijíždějící transportérem vzbudí u přítomných dívek více pozornosti než majitel drahého automobilu.
Zatímco v ukrajinské verzi dostane voják od dívek napít a poté odjede, v rakouské verzi se dívky dychtivě rozběhnou za tankem s odůvodněním, že "chtějí jezdit v něčem větším".
Spot se stal tématem nejen pro rakouská, ale také pro německá média. Deník Süddeutsche Zeitung v kritickém textu s názvem Nahé dělo - Made in Austria napsal: "Majitele luxusního vozu hraje člen diskotékové ochranky z Kremsu, zde by tedy spot mohl mít úspěch."
Německý deník cituje také Johanna Milloniga z marketingového oddělení rakouské armády: "Ten klip je tak hloupý, až je geniální."
"Náborový film byl vytvořen na nejnižší možné úrovni. Obzvlášť v době, kdy se armáda snaží nalákat také ženy, je takový spot absolutně nepřijatelný," řekla pro rakouský deník Die Presse Judith Götzová, referentka rakouských vysokých škol pro genderovou politiku.
"Nechceme nikoho pobuřovat, proto jsme klip stáhli," řekla mluvčí armády Ute Axmannová.
Počet nových zájemců a zájemkyň o službu v armádě v Rakousku v posledních letech klesl. Naopak počet těch, kteří místo na vojnu nastupují do civilní služby, se zdvojnásobil. Již před osmi lety byla u rakouské armády zřízena pozice tzv. agitátora. Ani toto opatření však pro armádu nepříznivý trend nezastavilo.