New York - Společně s rokem 2012 skončí i jedna z legend světové žurnalistiky.
Jedenatřicátého prosince se na pultech amerických trafik objeví poslední vydání týdeníku Newsweek. Od ledna bude k dispozici jen digitálně.
"Konec tištěné verze je těžkým okamžikem pro nás všechny, kdo milujeme romantiku tisku," napsala šéfredaktorka a spoluzakladatelka společnosti The Newsweek Daily Beast Tina Brownová.
Dva roky příprav
"Jak se ale blíží 80. výročí Newsweeku (první číslo vyšlo v roce 1933 - pozn. red.), musíme se soustředit na žurnalistiku, která dá časopisu jeho účel," dodala s tím, že se chtějí zaměřit především na stále populárnější smartphony a tablety.
Společnost se na přechod na digitální platformu připravovala několik let. I proto se v roce 2010 spojila se serverem The Daily Beast.
Že šlo o moudrý krok, dokazují údaje o návštěvnosti. The Daily Beast měsíčně navštíví na 15 milionů lidí, což je 70procentní nárůst oproti roku 2011. Nemalou zásluhu na tom přitom mají tradičně silná témata Newsweeku.