Soči (od našeho spolupracovníka) - Rusko zahajovalo v Soči svou vysněnou zimní olympiádu, na nebi zářil první ohňostroj, zněla melodie z opery Kníže Igor... Znenadání se ale pompézní ceremoniál zadrhl. Jedna ze sněhových vloček, které se měly proměnit v olympijské kruhy, se nerozvinula.
"Snažili jsme se pro celý svět, a to, že se nerozevřel jeden kruh, nikoho neurazilo," vysvětloval poté režisér ceremonie a šéf striktně prokremelského Prvního kanálu Konstantin Ernst.
Zapíše se nepříjemná chyba do dějin jako kaňka na prestiži první ruské zimní olympiády? Podle Rusů nikoliv. Historie s vločkou totiž bude mít pokračování.
Pořadatelé se rozhodli téma nerozvinutého symbolu zakomponovat do nedělního zakončení olympiády. "Chybu napravíme," poodhalil šéf olympijského výboru Alexandr Žukov scénář rozloučení se sočskými hrami.
Kreativci se údajně inspirovali obdobným technickým problémem z kanadského Vancouveru, kde se před čtyřmi lety při zahajování nevysunul jeden ze čtyř pilířů, na nichž měl vzplanout olympijský oheň. "Na toto téma máme také řešení," dodal Žukov, aniž by upřesnil podrobnosti.
Čtyři kruhy stačí, drahoušku
Ze sočské vločky se mezi tím stal předmět virálního marketingu. Olympijským přešlapem se inspirovaly firmy, stejně jako nezávislí designeři.
"Když stačí i čtyři kruhy," reagovala ironicky automobilka Audi, jejíž logo tvoří právě čtyři kruhy. Takový komentář, doplněný o snímek ze zahajovací ceremonie, se objevil nejdříve na facebookové stránce dánské pobočky automobilky, posléze vznikla i celá reklama se supervozy R8.
Vedení automobilky ale odmítlo, že by šlo o součást kampaně. "Není to oficiální reklama. Nejspíš ji udělal jeden z fanoušků naší značky," sdělil zástupce firmy serveru Mashable.
Vločku použila rovněž pizzerie Pizza Sinizza z Novosibirsku. Ta svým zákazníkům nabízí k objednávce čtyř pizz jednu malou zdarma. Na obrázku jsou přitom italské speciality umístěny do symbolů sočské olympiády.
Pod heslem "Objednej si olympiádu domů" nabízí tematické sushi menu krasnodarská restaurace Assorti. Místo pátého kousku je na reklamě v podobě vločky znázorněn japonský křen wasabi.
Nerozvinutý symbol se rovněž stal neoficiálním suvenýrem her. Na aukčním serveru eBay se nabízí oblečení se čtyřmi a půl kruhy. Za pár dolarů si zájemci mohou zakoupit trička, mikiny nebo kšiltovky, které jim budou připomínat kuriózní epizodu XXII. zimních olympijských her v Rusku.