Vozidla na palubě i loď samotnou pokryl místy až 15 centimetrů tlustý led. Vykládání aut za teplot, které klesají až ke 20 stupňům pod nulou, si místní hojně fotí a natáčejí. U některých vozidel není kvůli ledovému příkrovu možné rozpoznat typ ani výrobce.
Námořníci se před vyložením zásilky japonských a korejských automobilů snaží co nejvíce ledu odstranit nejrůznějšími kovovými nástroji. "Občas se stane, že se auto poškodí, přeprava aut je ale zkrátka práce náročná," uvedl vladivostocký portál VL.ru.
"Je prosinec, moře je rozbouřené a je vítr. Na palubu se dostane voda a vznikne ledová krusta. O nic nejde. Až na to, že letos jsou větry mnohem silnější než obvykle," řekl serveru kapitán zámořské plavby Pjotr Osičanskij.
Dovezené ojetiny z Japonska a Jižní Koreje se na východě Ruska těší velké oblibě, i když mají na místních silnicích volant na "špatné", tedy pravé straně.