Tramvaj měla podle své obvyklé trasy na křižovatce zahnout doleva, místo toho ale velkou rychlostí pokračovala rovně, uvedli svědci. Řidič tramvaje podle policie nebyl pod vlivem alkoholu.
V době nehody bylo v tramvaji asi 20 cestujících, několik jich vystoupilo samo ještě před příjezdem záchranných složek. Příčiny nehody zajím nejsou známy, více by podle mluvčího dopravního podniku mohly napovědět záznamy přístrojů z tramvaje. Významné škody jsou nejen na tramvaji, ale také na zboží v obchodě, kam souprava vjela.
Náraz tramvaje narušil statiku zasažené budovy, zdemoloval nejméně jeden nosný sloup. Všichni zaměstnanci z kanceláří v budově byli evakuováni a o dalším osudu domu rozhodnou statici. Do jejich verdiktu není možné tramvaj vyprostit.
Tramvaj stojí nadále napříč křižovatkou, zablokovala dopravu a na místě zasahují hasiči. Policie okolí místa nehody uzavřela a uvedla, že uzávěra bude pravděpodobně trvat delší dobu.
Tramvaj je ze série nových tramvají SL18, které byly uvedeny do provozu před šesti lety. Při jejich testování ani v dosavadním provozu nedošlo k žádným podobným nehodám. Tramvaje provozuje, stejně jako metro v Oslu, společnost Sporveien, podle níž má tato souprava, dlouhá 34 metrů, kapacitu 220 míst k sezení a prázdná váží 42,7 tuny. Do konce roku ji má nahradit nový model, napsal server Verdens Gang.