Londýn - Britská metropole Londýn hodlá od července zakázat v městské hromadné dopravě reklamy, které vyobrazují "nezdravá nebo nerealistická těla". Oznámil to tamní dopravní úřad Transport for London (TfL).
Odstranění reklamy, která může zejména u mladých lidí vyvolávat potíže spojené s vnímáním vlastního těla, avizoval už ve své předvolební kampani nově zvolený starosta Sadiq Khan.
"Jako otci dvou dospívajících dcer mi dělá extrémní starosti druh reklamy, který může nutit lidi - zejména ženy - k tomu, aby se styděli za svá těla. Je nejvyšší čas, aby to skončilo," zopakoval Khan v pondělí.
"Naši zákazníci nemohou jednoduše přepnout na jiný kanál nebo otočit list, když narazí na reklamu, která je uráží či rozčiluje," vysvětlil šéf oddělení TfL Graeme Craig, které má na starosti právě obchod a reklamu.
Stovky stížností na "tělo do plavek"
Britská kontrolní instituce Advertising Standards Authority například vloni obdržela celkem 378 stížností na reklamu, která propagovala "tělo do plavek". Konkrétně se tázala lidí, zda už je jejich "tělo připravené pro pláž", uvedl server BBC.
Podle serveru The Guardian byla společnost Protein World, která za plakáty stála, nařčena, že ve snaze prodat svůj produkt "přímo cílí na jednotlivce za účelem spustit u nich pocity fyzické méněcennosti v porovnání s obrázkem modelky s nerealistickým tělem a dobronzova opálenou kůží".
Navzdory petici, kterou podepsalo 70 000 lidí, ale nakonec příslušný úřad rozhodl, že nemusí být odstraněna.
Nově plánovaný zákaz se může dotknout až 12 000 reklam, se kterými se Londýňané každý rok ve vozech a prostorách městské hromadné dopravy setkávají a které spadají pod kontrolu TfL.
Reklamy podle serveru CNN během příštích osmi a půl let vynesou asi 1,5 miliardy liber.