Daniel Köppl: Hugo Chávez jako marketingová značka

Daniel Köppl
9. 3. 2013 14:00
Zesnulý prezident byl ztělesněním toho, čemu se říká dokonalá marketingová osoba
Foto: Reuters

Z deníku Insider - Může to znít cynicky, ale je fakt, že odchodem Huga Cháveze odešla i jedna z výrazných ikon současné doby. Jeden z politiků, který měl vedle dobrého marketingu i silné charisma.

Na úvod. Dejme nyní stranou všechny emoce a všechny osobní antipatie. Nechme vedle i historii a zkusme se nyní na Huga Cháveze podívat pragmaticky, pohledem marketingu.

Kdyby kdokoliv z reklamní branže na začátku sedmdesátých let navrhl, aby ústřední tváří reklamy na Mercedes Benz byl partyzán Che Guevara, tak by se v lepším případě dočkal jen zklidňujících prášků. Jenomže několik desítek let po smrti a poté, co většinová populace zapomněla, za co vlastně tento muž bojoval, se věci radikálně změnily.

Ostatně právě Che se tradičně umisťuje v různých zahraničních žebříčcích mezinárodně nejžádanějších osobností pro marketingové využití mezi první padesátkou. S přehledem poráží další oblíbené "levičáky" - Lenina a Gorbačova...

Přečtěte si celý rozbor Daniela Köppla v placeném deníku Insider: Proč byl Hugo Chávez ztělesněním toho, čemu se říká dokonalá marketingová osoba?

 

 

Právě se děje

Další zprávy