Londýn - Britské úřady se prostřednictvím komunikační sítě Facebook snaží přesvědčit mladé Brity, aby šli volit. Volby byly tento týden vypsány na 6. května. Mladí lidé ale chodí v Británii volit tradičně nejméně.
Volební komise oznámila, že každého, kdo se od dneška připojí na Facebook, uvítá dotaz, zda se nechal zaregistrovat k volbám. Pokud odpoví "ne", bude přesměrován na internetovou stránku volební komise, kde se může zaregistrovat.
Volební komise se vždy snažila prostřednictvím novin a televize přesvědčovat Brity, aby se nechali registrovat. Při posledních parlamentních volbách v roce 2005 ale ještě sociální sítě neexistovaly.
Facebook užívá na 23 milionů Britů všech věkových skupin. Je však obzvlášť oblíbený mezi mladými lidmi, kteří současně chodí k volbám nejméně.
Podle Petera Kellnera z ústavu pro výzkum veřejného mínění YouGov chodí Britové obvykle volit až ke druhým nebo třetím parlamentním volbám poté, co se stanou v 18 letech voliči. Při minulých volbách v roce 2005 volilo jen 37 procent Britů věkové kategorie 18 až 24 let. Při předcházejících volbách v roce 2001 to bylo 37 procent.
Celková volební účast byla naposledy 61 procent. Volby plánované na 6. května jsou podle průzkumů zatím nejvyrovnanější za posledních 20 let.