Seattle - Když internetový obchodní řetězec Amazon.com na konci roku oznámil, že chce v blízké budoucnosti začít distribuovat zboží prostřednictvím dronů, nedodal, že by ho měly bezpilotní letouny rozesílat bez vědomí zákazníků.
Americký gigant totiž chce na základě předchozího chování svých zákazníků předpovídat, po čem lidé zatouží, a odesílat jim balíčky dřív, než si je vůbec objednají.
V prosinci si proto zaregistroval patent číslo 8 615 473 B2. Pro to, co společnost nazvala "předjímajícím nakupováním".
Drony ale nebudou lidi bombardovat balíčky, o které nestojí. Amazon má v plánu odeslat a zabalit zboží, o němž usoudí, že bude určitě prodáno, do posledního překladiště nejblíže k zákazníkovi.
Odtamtud by pak byl dron s balíčkem připraven vystartovat hned poté, co zákazník nákup schválí.
Systém má být tak sofistikovaný, že dokáže odhadnout, i na jaké místo si zákazník bude chtít nechat balíček doručit, píše server deníku The Wall Street Journal.
Na výběr zboží pro lidi, kteří ještě nevědí, že ho chtějí, bude mít vliv například čas, který zákazníci stráví výběrem konkrétního produktu. U těch, co vybírají dlouho, bude zřejmě Amazon vybírat pečlivěji.