Migranti z lodě Ocean Viking se vylodili na Maltě. Přerozdělí si je další státy

ČTK ČTK
24. 8. 2019 8:46
Palubu humanitární lodě Ocean Viking, kterou provozují organizace Lékaři bez hranic (MSF) a SOS Méditerranée, v pátek večer po více než desetidenním čekání ve Středozemním moři opustilo 356 afrických migrantů. Na otevřeném moři několik desítek kilometrů od Malty osoby převzala loď tamního námořnictva a odvezla je do přístavu. Informovala o tom agentura AFP, která má na Ocean Viking svého zpravodaje.
Uprchlíci z lodi Ocean Viking se vylodili na Maltě
Uprchlíci z lodi Ocean Viking se vylodili na Maltě | Foto: Reuters

Na vojenské plavidlo byli migranti převáženi na člunech po 15členných skupinkách, přičemž operace zabrala přibližně dvě a půl hodiny a skončila okolo 19:30 SELČ. Kolem 23:00 se skupina vylodila na Maltě, píše AFP.

Na ostrově ale, jak na Twitteru zdůraznil tamní premiér Joseph Muscat, nezůstane jediný ze 356 běženců. Rozdělí si je Francie, Německo, Irsko, Lucembursko, Portugalsko a Rumunsko.

Posádka Ocean Viking tyto osoby nalodila při čtyřech záchranných operacích u libyjských břehů mezi 9. a 12. srpnem. Dvě třetiny skupiny tvořily Súdánci, byly v ní také čtyři ženy a 103 nezletilých včetně pěti dětí ve věku do šesti let.

Malta podobně jako v minulých případech běžence nechtěla přijmout, dokud jejich následné převzetí nepřislíbily jiné členské země Evropské unie. Stejný scénář byl tento týden k vidění v případě lodi španělské nevládní organizace Proactiva Open Arms, která po téměř třech týdnech čekání vylodila desítky afrických migrantů na italském ostrově Lampedusa. Tato skupina se rozdělila mezi Francii, Španělsko, Lucembursko, Německo a Portugalsko.

"Vážíme si toho, že Francie, Německo, Irsko, Lucembursko, Portugalsko a Rumunsko přebírají 356 lidí z Ocean Viking. Je to úleva, že Malta zorganizuje jejich vylodění na bezpečném místě. Je dobré vidět, že některé země výzvu přijmou. (…) Teď se musí ad hoc dohody změnit v předvídatelný mechanismus pro vyloďování," vyzvala v pátek Hassiba Hadj-Sahraouiová z MSF.

Video: Čech byl odsouzen za pašování uprchlíků: Je oběť migračního byznysu, říká Zdechovský

O jeho nevině jsem přesvědčen, Francie hledá obětního beránka, vše, co Saganovi bylo dáváno za vinu, se u soudu vyvrátilo, soud nadržuje migrantům | Video: Daniela Drtinová
 

Právě se děje

před 10 minutami

Mugabeho zabila rakovina, lékaři krátce před jeho smrtí zastavili chemoterapii

Příčinou úmrtí bývalého prezidenta Zimbabwe Roberta Mugabeho, který zemřel 6. září ve věku 95 let, byla rakovina. Lékaři v Singapuru, kde se dlouhodobě léčil, krátce před jeho smrtí zastavili chemoterapii. Důvodem byl Mugabeho vysoký věk, rozšíření nádorů a nízká účinnost léčby. O přesné příčině smrti zimbabwského exprezidenta poprvé promluvil současný prezident této jihoafrické země Emmerson Mnangagwa, informoval server BBC.

Zdroj: ČTK
před 39 minutami

Velšští ragbisté zahájili MS pohodlnou výhrou nad Gruzií

Velšští ragbisté vstoupili do mistrovství světa v Japonsku pohodlnou výhrou nad Gruzií 43:14. Vítězové Turnaje šesti národů vedli po první půli díky čtyřem položeným pětkám 29:0 a po změně stran si náskok bezpečně pohlídali. Velšský kapitán Alun Wyn Jones vyrovnal 129. startem národní rekord.

Spolufavorité skupiny D Velšané vlétli do utkání ve velkém stylu a už po dvou minutách otevřeli skóre. Gruzínci, kterým chybí zraněný kapitán Merab Šarikadze, postupně vyrovnali hru, ale bodů se dočkali až ve druhém poločase.

V neděli čeká Wales ostrý test v podobě obhájců stříbra Australanů, kteří si na úvod poradili s Fidži. Gruzie narazí na Uruguay.

před 57 minutami

Končí další časopis Jaromíra Soukupa, poslední Instinkt vyjde v říjnu

Měsíčník Instinkt, který vychází pod vydavatelstvím Empresa Media vlastněným Jaromírem Soukupem, končí. Poslední číslo vyjde v říjnu, informoval server Médiář. Vydavatelství tak hlásí konec už čtvrtého časopisu za poslední rok. Závěrem loňského roku přestaly vycházet magazíny pro mladé Popcorn a Top dívky, letos v létě pak z trhu zmizel i měsíčník Faktor Soukup. Instinkt vznikl v roce 2002 jako týdeník, do vlastnictví Empresy se dostal o devět let později. Letos v květnu se z časopisu stal měsíčník.

Zdroj: Domácí
Další zprávy