Začali VyVolení 2. Kde jsou diváci?

Vendula Křížová, David Macháček
25. 2. 2006 0:01
Praha - Pokračování reality show VyVolení má výrazně slabší start než loňská letní premiéra. Druhé sérii zatím chybějí diváci.  Uvnitř INFOGRAFIKA.

V loňském roce nejúspěšnější pořad už nevydělává televizi Prima peníze tak lehce jako jeho první série.

Druhá řada VyVolených se vysílá od soboty 18. února a první tři díly mají jen poloviční sledovanost než totožné díly loňské první srpnové série.

Nízká sledovanost znamená nižší počet zákazníků, které televize "odevzdá" zadavatelům reklamy.

Foto: Jiří Kropáček

Pro Primu zatím nemusí poloviční zájem diváků nutně znamenat finanční ztrátu. Aby ale splnila sliby inzerentům a dodala domluvený počet konzumentů reklamních spotů, bude muset vysílání reklamy změnit.

"Cílovou skupinu může nasbírat u jiných pořadů nebo reklamu odvysílat častěji, než původně přepodkládala. Tím zasáhne stejný počet diváků a pokud na to najde ve vysílání prostor, nemusí tratit," říká pracovník mediální agentury, který je zapojený do obchodů s televizní reklamou. Kvůli aktivním vztahům s českými televizemi si ale nepřeje zveřejnit své jméno.

Jenže častější vysílání reklamy současně znamená hrozbu, že diváky inzerce přestane dříve bavit a přepnou na jiný program.

Olympiáda není ten pravý soupeř

Důvodů, proč se Primě nedaří nastartovat druhou sérii VyVolených, je podle odborníků několik.

"Odhaduji v konečném součtu sledovanost nižší o dvanáct až dvacet procent. Nelze vstoupit do stejné řeky dvakrát. Olympiáda, období jarních a zimních prázdnin a dovolených, v neposlední řadě i silný mediální 'šum' spojený s předvolební atmosférou, aférami - to vše nepochybně ovlivňuje a bude ovlivňovat sledovanost VyVolených negativně," říká prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec.

Tyto příčiny propadu si uvědomuje i Prima. "Teď je olympiáda, pak bude mistrovství světa v hokeji, pak ve fotbale... Chtěli jsme vysílat co nejdříve po první řadě. Olympiáda je prostě silný soupeř, my to víme," říká tisková mluvčí televize Jana Malíková. Takzvané volby, ve kterých si diváci vybírají osazenstvo vily, ale podle ní měly nižší sledovanost i v létě.

Současné první díly VyVolených ale ve srovnání s létem sleduje jen asi poloviční počet diváků.

"Svým způsobem je zlomovým momentem chvíle, kdy se soutěžící  nastěhují do vily a divákům televize nabídne pravidelné sestřihy toho, co se ve vile odehrává. V tuto chvíli máme za sebou první volby, do vily se VyVolení přestěhují tuto sobotu," říká mluvčí Primy a dodává, že televize nemá důvod se domnívat, že by se sledovanost nezvedla.

Za slabým zájmem o nové VyVolené však může být podle expertů absence soupeře. Někoho, s kým by se Prima mohla poměřovat, popichovat a tím poutat pozornost ostatních médií, která by o takovém "rozruchu" informovala.

Takového protivníka měla první řada VyVolených v Big Brotherovi, kterého vysílala televize Nova. Vzájemné poměřování a souboj obou reality show bylo v médiích vidět.

Reality show plnily stránky deníků, kde jsou teď?

Tři týdny před spuštěním VyVolených loni v létě se v hlavních denících, televizích a rádiích podle společnosti NewtonIT objevilo dohromady 111 zpráv, které se touto show zabývaly. Tři týdny před letošní druhou sérií bylo ve stejných médiích těchto zpráv jen 53. Většina z nich se navíc objevila v bulvárních médiích nebo šlo o propagační zprávy samotné televize Prima.#reklama

V létě VyVoleným i Big Brotherovi pomohlo také to, že deník Mladá fronta Dnes měl speciální stránky o show na Nově. Články plnily funkci obecné osvěty o tomto typu pořadu a čtenáři se z nich dozvěděli princip soutěže a její pravidla. Přes texty o Big Brotherovi si lidé zvykali také na VyVolené.

 

Právě se děje

Další zprávy