Problémy, které začaly podobně jako u několika letošních krachů cestovních kanceláří, měly šťastné vyústění. V neděli pozdě v noci nakonec všichni klienti v pořádku odletěli.
Letadlo do Tuniska opustilo brněnské letiště kolem jedné hodiny po půlnoci. O něco dramatičtější byl odlet skupiny na ostrov Djerba. Její letadlo postihly vážné technické problémy, a tak odstartovalo až po třetí hodině ranní.
Do Česka už se podle České televize vrátili také první turisté, kteří uvízli v Tunisku. Jejich letadlo přistálo v Brně v 6:15. Další letadla mají přistát během dopoledne.
Nebylo volné letadlo
Cestovní kancelář se klientům omluvila a nabídla jim odškodnění. Podle Romany Jurášové ze Sunny Days si mohou turisté zdarma prodloužit pobyt z osmi dní na deset, u delších turnusů z 11 na 13 dní.
V Tunisku zaplatila podle mluvčího Asociace cestovních kanceláři Tomio Okamury cestovní kancelář klientům ubytování v hotelu s plnou penzí.
Příčinou zpoždění nebyly podle cestovní kanceláře finanční potíže, ale organizační problémy.
"Máme problém z kapacitních důvodů. Je víkend, není žádná letecká společnost, která má volno," řekl Rádiu Impuls spolumajitel Sunny Days Ridá bin Ahmad.