Praha - Stavba metra A v novém úseku Dejvická-Motol byla připravena tak, že se v jejím průběhu musely změnit dvě pětiny projektu. Tuto skutečnost, která ilustruje kvalitu přípravy, potvrdila deníku Insideru společnost Inženýring dopravních staveb (IDS), která na stavbu dohlíží.
Insider ve svém aktuálním vydání píše, že takzvané vícepráce na nové trase už nyní překročily devět miliard, a vyšplhaly se tedy na 41 procent z celkové investice. To porušuje zákon o veřejných zakázkách, který připouští pouze dvacet procent takzvaných víceprací.
Investorem, tedy tím, kdo stavbu platí, je pražský dopravní podnik.
Vícepráce přidělila firma IDS bez soutěže třem dodavatelským firmám. Deset dodatků bylo pro sdružení Skanska-Hochtief, které má na starosti stavební část metra, tři dodatky získala Skanska zajišťující technologické vybavení a devět dodatků sdružení Arcadis-Inset, které dělá geologický průzkum. Dodatky postupně podepisovali zástupci vedení dopravního podniku počínaje ještě érou ředitele Martina Dvořáka.
Čtěte
Přečtěte si podrobnosti v placeném deníku Insider: Jak IDS vysvětluje náklady na vícepráce a jaké je stanovisko Evropské komise?