Poprvé produkujete film jinému režisérovi než sám sobě. Proč "debutujete" právě snímkem Tajnosti Alice Nellis?
Alice pro mne psala jiný scénář a Tajnosti mi dala přečíst jaksi "bokem". Bylo to krásné a pro mne jako pro režiséra bolestné zároveň, protože mi bylo po pár stránkách jasné, že tohle téma musí natočit Alice sama. Chtěl jsem být ale u toho, až ten film bude vznikat, a tak jsem jí navrhl, jestli to nechce ode mne alespoň produkovat.
Snímek vypráví příběh především z ženského pohledu, čím by podle vás mohl oslovit mužskou část publika?
Je to pohled do mužům neznámé oblasti, a tím je vzrušující. My se setkáváme vždycky jen s výsledky procesů ženské mysli a ty nás velmi často překvapí. Tenhle film mapuje ty podzemní magmatické činnosti, které už probíhají, i když my na povrchu ještě nemáme o nějakém neodvratném chrlení lávy ani šajna.
Vyzkoušel jste si vztah producent- režisér na obou postech. Byly nějaké situace, ve vztahu k režisérce či štábu, kterých jste se chtěl vyvarovat a proběhlo natáčení k vaší spokojenosti podobně, jako tomu bylo u Vratných lahví?
Těšil jsem se, že budu chodit na natáčení třeba až v devět a budu to jenom tak jistit zpovzdálíale on režisér, když přijde ke kameře, tak chce režírovat tak jsem se musel hodně opanovat, abych byl k užitku a přitom Alici neznervózňoval. Ale pár nepříjemných situací jsme řešit museli - například po prvním týdnu bylo jasné, že jestli bude Alice točit celé scény a skoro ze všech stran, dojde nám v půlce natáčení materiál. Režisérka se zprvu kroutila, ale pak se nad producentem slitovala a začala šetřit. Co vám mám říkat když velím sám sobě, tak takovéhle věci řešit nemusím, protože si neodmlouvám.
Bude vaše spolupráce s Alicí Nellis pokračovat?
To doufám. Líbí se mi, jak Alice píše a ona mi snad důvěřuje jako režisérovi. Právě dopsala první verzi pohádky, kterou bych snad ještě letos mohl začít točit.