San Francisco - Příjmy z reklamy na populárním videoserveru YouTube se nevyvíjejí tak, jak by si jeho majitelé z firmy Google představovali.
Letos by měly dosáhnout 200 milionů dolarů, méně než společnost plánovala. Informoval o tom list Wall Street Journal s odvoláním na zdroje obeznámené se situací ve firmě.
Firma prodává reklamu pouze ke klipům, které schválili její partneři. Důvod je jednoduchý: chce se vyhnout prodávání reklamy u videí, která porušují autorská práva.
"Bezpečných" videí jsou ale na serveru jen asi čtyři procenta, zbytek je obsah vytvořený uživateli, jehož legálnost není vždy jistá.
Porušování autorských zákonů už Google přineslo soudní spory. Mediální koncern Viacom po společnosti požaduje miliardu dolarů za to, že se na YouTube objevují videa z jeho pořadů.
Minulý týden soud nařídil firmě předat Viacomu data o tom, kdo se na videa dívá.
YouTube patří Google od roku 2006, firma za něj tehdy zaplatila 1,65 miliardy dolarů. Rok a půl po akvizici ale není spokojená s tím, jak server vydělává. "Podle mně jsme ještě nedosáhli průlomu v zpeněžování obsahu," řekl na jaře šéf firmy Eric Schmidt. "Pracujeme na tom, je to pro nás letos největší priorita."
Ve snaze zvýšit příjmy začne firma na YouTube umisťovat reklamní klipy přímo před a za videa, uvedl Wall Street Journal.
Čtěte dále:
YouTube musí prozradit, kdo se dívá na videa