Baťův sen naplněn. Zlín je za 7 mld. napojen na dálnici

Petr Jemelka Petr Jemelka
3. 12. 2010 11:22
Spojením D1 a rychlostní silnice R55 u Hulína vznikla tzv. Moravská křižovatka
Foto: ŘSD

Zlín - Dálniční spojení Zlína se zbytkem republiky plánoval už Jan Antonín Baťa (bratr známnějšího Tomáše, který firmu převzal), ale město "ševců" se dočkalo až nyní. Po třiasedmdesáti letech.

Ředitelství silnic a dálnic dokončilo stavbu nového úseku dálnice mezi Kroměříží a Otrokovicemi.

V blízkosti Hulína tak vznikne tzv. Moravská křižovatka, na níž se protnou dálnice D1 (prodloužena o 5 km) a rychlostní silnice R55 (prodloužena o 13,5 km). Zlín se díky tomu konečně přímo napojí na dálniční síť.

"Zprovozněním tohoto dálničního úseku se výrazně zkrátí cesta všem řidičům, směřujícím do Zlína. Rovněž se eliminuje negativní působení tranzitní dopravy na obce v původní trase, zejména pak v Hulíně, a odstraní se řada nebezpečných úseků.," řekl ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Naplní se tím i projekt Jana Bati z roku 1937 o dálničním spojení Zlína se zbytkem republiky, ale i s evropskou dálniční sítí, připomněl ještě ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Plánovaný termín dokončení další důležité komunikace v regionu - spojení mezi křižovatkou u Hulína a obcí Říkovice, kde měla být D1 napojena na silnici I/55 se ovšem kvůli zvýšené hladině spodní vody posune na červen příštího roku.

Práce na zapojení krajského města do dálniční sítě začaly v roce 2008 a pětikilometrový úsek D1 vyšel na více než 4,5 miliardy. Rychlostní silnice byla levnější - třináctikilometrový úsek stál 2,8 miliardy.

Foto: ŘSD

 

Právě se děje

Další zprávy