Ústí rozšíří placené parkování, neplatiče potrestá botičkou

ČTK ČTK
20. 6. 2015 9:34
Botičky mají zlepšit podle radnice platební morálku řidičů, parkovné totiž platí jen 30 procent z nich.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Aktuálně.cz

Ústí nad Labem – Vedení Ústí nad Labem chce rozšířit zóny pro zpoplatněné parkování. Město vytipovalo devět ulic především v širším centru města a ve čtvrti Střekov, kde by řidiči museli za parkování nově platit.

ČTK to řekl náměstek primátora Martin Hausenblas s tím, že město znovu zavede i takzvané botičky. Nasazovat je bude řidičům, kteří parkovné nezaplatí. Podle statistik platí parkovné asi jen třetina lidí.

Rozšíření zpoplatněných míst by podle náměstka mělo přinést do rozpočtu města další finanční prostředky. Nově by se tak mělo platit za parkování například v okolí krajského a okresního soudu, na Střekovském nábřeží nebo v okolí univerzitního kampusu. V současné době vybere krajské město na poplatcích za parkovné kolem čtyř milionů korun ročně.

"Pokud se porovnáme s jinými městy, kde jsou příjmy z parkování 13 nebo 15 milionů ročně, tak je něco špatně," řekl ČTK Hausenblas. Příčinami nízkého výnosu z parkování jsou podle něj kromě platební morálky řidičů i zastaralé parkovací automaty. "V současné době je parkovací systém v centru města ve velmi neutěšeném stavu. Máme zastaralé automaty, které jsou deset let po své provozní lhůtě, a tím pádem denně třeba 10 až 12 automatů nefunguje," vysvětlil Hausenblas.

Přibližně během roku chce město parkovací automaty vyměnit. "Rozjíždíme výběrové řízení na nové, moderní, solárně napájené automaty, které budou neustále online. Bude možné platit kartou, bude možné platit městskou kartou, zachovány zůstanou i platby v hotovosti," doplnil náměstek.

Platební morálku by mělo podle plánů radnice zlepšit znovuzavedení takzvaných botiček. Neplatiči parkovného je začnou dostávat od 1. července. "Je to nutnost, protože dneska platí parkovné pod 30 procent lidí. Bude to fungovat tak, že tady bude řád a pořádek, bude se platit za parkovné v centru města a budou tady funkční služby pro občany," dodal Hausenblas.

Za instalaci a sundání botiček nebude město účtovat žádný manipulační poplatek. Řidiči ale musí počítat s pokutami od městské policie. "Bude se platit jen pokuta městskému strážníkovi, podle toho, jak on ji určí," dodal Hausenblas. Botičky přestala městská policie podle zástupce ředitele Jana Novotného nasazovat asi před deseti lety.

Do budoucna radnice plánuje stavbu záchytných parkovišť v širším centru města. Přímo v centru pak parkovné výrazně podraží. V současné době začínají ceny za hodinové parkování na deseti korunách, celodenní parkování stojí 70 korun.

 

Právě se děje

před 13 minutami

Štybar skončil na Omloop Het Nieuwsblad po pádu v druhé stovce

Český cyklista Zdeněk Štybar měl v úvodní belgické jarní klasice Omloop Het Nieuwsblad pád a 76. ročník závodu dokončil se ztrátou ve druhé stovce. Vítězství v hromadném spurtu získal jeho kolega z týmu Deceuninck-Quick Step Davide Ballerini z Itálie.

Pětatřicetiletý Štybar dvousetkilometrový závod z Gentu do Ninove vyhrál v roce 2019 a dnes znovu útočil na přední umístění. Ještě 26 kilometrů před cílem byl v čelní skupině, kterou se pokoušel roztrhat nástupem jeho týmový kolega a mistr světa Julian Alaphilippe. Pak měl ale na rovném úseku silnice Štybar pád, po němž se jen těžce zvedal ze země. Na kolo nakonec nasedl a dojel na 125. pozici s odstupem čtyř a půl minuty.

Pro nejcennější výhru kariéry si dojel šestadvacetiletý cyklista elitního belgického klasikářského týmu Ballerini. Spurt rozhodl jednoznačným způsobem, za ním dojeli Brit Jake Stewart a Belgičan Sep Vanmarcke.

Cyklistický závod Omloop Het Nieuwsblad (WorldTour) - 200,5 km:

1. Ballerini (It./Deceuninck-Quick Step) 4:43:03, 2. Stewart (Brit./Groupama-FDJ), 3. Vanmarcke (Belg./Israel Start-Up Nation), 4. Haussler (Austr./Bahrajn Victorious), 5. Gilbert (Belg./Lotto Soudal), 6. Aranburu (Šp./Astana-Premier Tech) všichni stejný čas, …125. Štybar (ČR/Deceuninck-Quick Step) -4:26.

Zdroj: ČTK
Další zprávy