Sanace děčínského skalního masivu omezí dopravu

ČTK ČTK
6. 4. 2011 14:37
Po dva dubnové víkendy musejí řidiči počítat s objížďkami

Děčín - Skalní masiv nad Labským nábřežím v Děčíně začnou o víkendu očišťovat od uvolněných kamenů a náletové vegetace.

Čeká ho také podezdění a ukotvení. Sanace přijde na více než milion korun. Stavební práce po následující dva víkendy zkomplikují dopravu podél Labe, informovala mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Více než 900 tisíc korun z celkové částky na zajištění bezpečnosti pod skalním masivem bude dotace z Evropské unie z operačního programu životní prostředí, ze státního rozpočtu na stavbu půjde téměř 53 tisíc. Město jako spoluúčast zaplatí zhruba 106 tisíc korun.

Nábřeží bude částečně zavřené až do půlky června

Kvůli sanaci se na sobotu 9. dubna a neděli 10. dubna uzavře sjezd z Tyršova mostu směrem k městské části Přípeř. Práce budou pokračovat i další víkend. "Víkendové termíny prací byly vybrány proto, aby uzavírka takto frekventovaného místa neohrozila běžnou dopravu ve městě," uvedla mluvčí.

Řidiči budou uzavřenou část silnice moci objet podjezdem pod Tyršovým mostem, kde budou dopravu řídit semafory. Částečně uzavřené zůstane Labské nábřeží do poloviny června.

Peníze na zajištění bezpečnosti pro provoz pod skalami shánějí také ve Hřensku. Skála nad silnicí spojující Hřensko s německou Schmilkou je narušená už od 40. let minulého století, kdy byla necitlivě odstřelována. Vloni už si vynutila dvě uzávěry. Nejprve se skály začaly hýbat po srpnových povodních, pak v prosinci. Hlídala je čidla, která ukázala pohyb skalních bloků.

Prozatímní sanace skály nad silnicí stála zhruba 4,8 milionu korun a umožnila otevření jednoho jízdního pruhu. Na další fázi, která by silnici pomohla zprůjezdnit úplně, potřebuje Správa Národního parku České Švýcarsko jako investor stavby 30 až 40 milionů korun.

Uzavírka silnice rozdělovala Hřensko vedví, přímo u německých hranic zůstalo odříznutých několik domů a čerpací stanice. Vyřešení problému dlouhou dobu komplikovaly i nejasnosti, kdo bude sesuv zajišťovat. Nebylo jasné, kdo by měl opravy platit, protože tuto povinnost ukládal jeden zákon Ředitelství silnic a dálnic ČR, druhý zase národnímu parku. Situaci nakonec vyřešila dotace ministerstva životního prostředí, ze které se zaplatila první část sanace.

 

Právě se děje

Další zprávy