Na Litoměřicku se srazily vlaky, strojvedoucí je v nemocnici

Vykolejilo dvanáct vagónů.
Vlaky se srazily v sobotu dopoledne, nehoda zcela zastavila provoz na trati z Ústí nad Labem na Lysou nad Labem, strojvedoucí jednoho z vlaků skončil s lehkým zraněním v nemocnici.
Příčinou čelní srážky dvou nákladních vlaků v Žalhosticích na Litoměřicku byla zřejmě lidská chyba.
Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) mohla být mimo provoz až tři dny.
Policie škodu předběžně odhaduje na 100 milionů korun, řekla krajská policejní mluvčí Alena Bartošová. Zobrazit 9 fotografií
Foto: Drážní inspekce
ČTK ČTK
Aktualizováno 28. 3. 2015 16:22
Nehodu způsobila podle prvních zjištění lidská chyba.

Litoměřice - V Žalhosticích na Litoměřicku se dopoledne čelně srazily dva nákladní vlaky, nehoda zcela zastavila provoz na trati z Ústí nad Labem na Lysou nad Labem, strojvedoucí jednoho z vlaků skončil s lehkým zraněním v nemocnici. Příčinou srážky byla pravděpodobně lidská chyba, řekl náměstek Drážní inspekce Jan Kučera.

Viníka by inspektoři mohli znát za několika hodin nebo dnů. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) by mohla být trať mimo provoz až tři dny. Škody přesáhnou 25 milionů korun, policie původně mluvila i o 100 milionech.

"Velice předběžně to vypadá na chybu člověka. Zatím to vypadá, že zabezpečovací zařízení fungovalo tak, jak má, ale může se ještě cokoli ukázat. Jsme teprve na začátku. Zatím vycházíme z toho, co nám řekl jeden ze strojvedoucích," řekl Kučera. Vyšetřování nehody ale potrvá měsíce. Zcela jasno v příčinách by mohla inspekce mít do několika dnů.

Vlaky ČD Cargo se čelně srazily v 08:40 u obce Žalhostice a vykolejily. Dvanáct vozů je mimo koleje, poškozený je jak svršek trati, tak trakční vedení. Strojvedoucí jednoho z nich skončil s lehkým zraněním v nemocnici. Čelní srážky vlaků jsou podle mluvčího inspekce Martina Drápala neobvyklé. "Jsou to zcela výjimečné případy, poslední čelní srážka vlaků se stala v roce 2011 u Vodňan v jižních Čechách," doplnil Drápal.

Strojvedoucí z vlaku vyskočil

Podle Kučery platila v době nehody na trati výluka, soupravy jezdily jen po jedné koleji. Vlak s prázdnými plošinovými vozy, který jel ve směru od Ústí nad Labem, měl zůstat stát ve Velkých Žernosekách a počkat na vlak s uhlím, který jel v opačném směru. "Vlak od Ústí nad Labem ale ve stanici Velké Žernoseky nezastavil, projel kolem návěsti zakazující jízdu, poškodil výhybku a vjel na trať směr Litoměřice. V důsledku této nedovolené jízdy vlaku zabezpečovací zařízení změnilo návěst dovolující jízdu vlaku od Litoměřic na návěst stůj," řekl Kučera. Strojvedoucí druhého vlaku okamžitě zastavil. Před možným zraněním se zachránil skokem z lokomotivy. "Vlak od Ústí nad Labem narazil do stojícího vlaku rychlostí 50 - 60 kilometrů za hodinu," dodal Kučera.

Policie původně odhadovala škody na 100 milionů, podle Kučery ale budou výrazně nižší. Podle odhadů je škoda na trati 1,5 milionu, na vozech 25 milionů korun. "Případ vyšetřujeme pro podezření z obecného ohrožení," řekla krajská policejní mluvčí Bartošová.

Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše by trať mohla být uzavřena až tři dny. "Odhad zprovoznění trati se pohybuje od 48 do 72 hodin. K odstranění následků bude třeba nehodový vlak," doplnil Illiaš.
Dráhy nasadily náhradní autobusovou dopravu. Autobusy jezdí mezi stanicemi Ústí nad Labem - západ, Polepy na Litoměřicku.

 

Právě se děje

Další zprávy