Manažeři navrhli, jak zvýšit návštěvnost Velkého Března

ČTK ČTK
9. 6. 2012 11:59
Je to nejmenější zámek ve správě Národního památkového ústavu
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Věra Štěpánová

Velké Březmo - Budoucí manažeři navrhli, jak zvýšit návštěvnost zámku Velké Březno na Ústecku. Podle nich by měl využít své rodinné atmosféry, protože je nejmenším zámkem ve správě Národního památkového ústavu (NPÚ).

Vymysleli hru s hledáním pokladu v zámeckém parku, pravidelné akce, prohlídky s průvodci v kostýmech nebo kvíz na zadní straně vstupenek. Podle jedné ze studentek Vysoké školy obchodní Kamily Teřlové jsou všechny návrhy propočteny a projednány s dodavateli a příslušnými orgány. NPÚ o projektu informoval v tiskové zprávě.

Zámek je v Ústeckém kraji nejméně navštěvovanou památkou ve správě NPÚ. Loni přilákal 9901 návštěvníků. To je zhruba třetina návštěvnosti zámku v Ploskovicích, kam míří v Ústeckém kraji nejvíce turistů z památek ve správě ústavu.

"Již dvakrát se studenti Vysoké školy obchodní v Praze zapojili do spolupráce s Národním památkovým ústavem a zpracovali pět projektů, které mají pomoci najít nové návštěvnické produkty pro památkové objekty ve správě NPÚ," uvedla generální ředitelka NPÚ Naďa Goryczková. Kromě Velkého Března si vybrali také klášter Plasy, hrad Rožmberk a zámky Ratibořice a Jaroměřice nad Rokytnou.

Podle studentů je právě velikost zámku nedaleko Ústí nad Labem, rodinná atmosféra a osobní přístup zaměstnanců jeho předností. Navrhují využít významných dnů v roce pro uspořádání akcí atraktivních pro návštěvníky.

Dobovou atmosféru a rod Chotků chtějí turistům přiblížit prostřednictvím kostýmových prohlídek. Pozornost návštěvníků navrhují testovat už na vstupenkách, které by podle nich měly mít na zadní straně otázku týkající se rodiny Chotků a odpověď by se návštěvníci dozvěděli na konci prohlídky. V zámeckém parku navrhují hru Hledání pokladu hraběte Chotka, k němuž by cestu ukazovaly různé nápovědy.

Programy studenti navrhli tak, aby na sebe navazovaly a výnos z jednoho zaplatil další. "Vypracování projektu bylo velmi časově náročné, příprava zabrala čas nejen trávený ve škole, ale hlavně mimo školní dobu. Spolupráce mezi jednotlivými členy týmů probíhala podle našich představ, což se nakonec pozitivně projevilo v závěrečné verzi marketingové studie," uvedla studentka Teřlová.

V loňském roce se přišlo na objekty spravované NPÚ v kraji podívat 182.927 návštěvníků, což proti roku 2010 představuje jedenáctiprocentní nárůst. Zámek Velké Březno se už několik let řadí mezi památky, které lákají turisty nejméně. V roce 2011 jich přišlo 9901, o rok dříve 9773

 

 

Právě se děje

Další zprávy