Praha – Na 270 místech v Praze se objevily černé plakáty s nápisem Je suis Charlie, odkazující na masakr v pařížské redakci týdeníku Charlie Hebdo. Iniciátorem akce je francouzská reklamní společnost JCDecaux.
"Tragické události v Paříži, kde sídlí centrála celosvětové sítě JCDecaux a kde máme kolegy, nás hluboce zasáhly. Vylepením hesla, které se během několika dní stalo symbolem boje za svobodu slova, chceme alespoň touto formou i my vyjádřit solidaritu s Francií," zdůvodnil rozhodnutí firmy její ředitel Pavel Slabý.
Podle mluvčí společnosti Jany Lysáčkové bude heslo Je suis Charlie na reklamních plochách umístěno následující dva týdny. Žádné jiné akce ani další distribuci do jiných měst však společnost neplánuje.
Při masakru v pařížské redakci satirického týdeníku Charlie Hebdo zemřelo 12 lidí. Byli mezi nimi přední karikaturisté časopisu, šéfredaktor, korektor i policisté pověření hlídáním redakce.
Francouzští policisté pak vrahy – bratry Saida a Chérifa Kouachiovy – dopadli po dvou dnech ve městě Dammartin-en-Goële nedaleko Paříže. Ukrývali se v tiskárně. Oba bratři byli při zásahu zabiti.
Ve stejný den policie také dopadla vraha policistky, kterého stíhala od čtvrtečního rána. Amedy Coulibaly při útěku zajal v košer supermarketu ve dvanáctém pařížském obvodu u Porte de Vincennes několik lidí. Čtyři rukojmí zabil. V pátek večer jej policisté zneškodnili.
Útoky džihádistů zvedly vlnu solidarity po celém světě. A věta "Je suis Charlie" (Jsem Charlie) se hojně sdílela na sociálních sítích i při pietních shromážděních. Památku obětí uctily také stovky lidí v Praze před francouzskou ambasádou na Velkopřevorském náměstí.