Praha - Situace s parkováním v šesté městské části je tak neuspokojivá, že je třeba řešit ji co nejdříve.
Vyplývá to z hodnocení dopravních expertů Českého vysokého učení technického, které si nechala zpracovat radnice Prahy 6 a které má Aktuálně.cz k dispozici.
Praha 6 měla během několika měsíců zavést systém placených zón, magistrát ale minulý týden projekt odložil.
"V současné době je nutno řešit silně neuspokojivou situaci v řešeném území, přičemž již nyní lze kvalifikovaně dohadovat, že k dalšímu zhoršení může dojít po zprovoznění tunelového komplexu Blanka, který rasantně zvýší kvalitu dopravního napojení z jiných částí Prahy do okolí stanic metra Hradčanská a Dejvická," píše expert Ladislav Bína z ČVUT.
Blanka se má otevírat už příští rok, maigstrát ale počítá s dvouletým odkladem zavedení parkovacích zón. Chce nejdříve zpracovat celoměstskou koncepci.
V roce 2014 se počítá také se zprovozněním další velké dopravní stavby, na kterou Bína ve své analýze upozorňuje - metro A. Nové stanice metra mohou přitáhnout další mimopražské řidiče, kteří u nich budou chtít parkovat.
"Vůbec si nedovedu představit tu situaci, kdy otevřou Áčko," uvedla starostka městské části Marie Kousalíková (ODS), podle níž místa nejčastěji blokují auta ze středních Čech.
Chybí P + R
Problém mělo vyřešit plánované parkoviště na Veleslavíně, které se ale nakonec nebude stavět v původně zamýšlené kapacitě.
"Místo původně plánovaného P+R s kapacitou 600 parkovacích stání bude realizováno pouze malé parkoviště s kapacitou 90 míst, což nepostačuje ani pro pokrytí stávajícího živelného P+R, které se vyskytuje v okolí Nádraží Veleslavín," dodává Bína.
Radnice jsou s odkladem silně nespokojeny a někteří zástupci městských částí dorazili protestovat přímo na jednání zastupitelstva. "Když to v polovině roku 2012 schválili, byli jsme přesvědčení, že teď už půjde pouze o technickou záležitost. A teď se najednou dozvíme, že to bylo všechno zbytečné?" sdělila Kousalíková.