Končím, unavují mě neustálé spekulace, oznámil šéf DPP

Lucie Stuchlíková Lucie Stuchlíková
1. 12. 2011 13:20
Martin Dvořák po pěti letech opouští vedení pražského dopravního podniku
Šéf dopravního podniku Martin Dvořák.
Šéf dopravního podniku Martin Dvořák. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Šéf pražského dopravního podniku Martin Dvořák ve čtvrtek nečekaně oznámil, že hodlá rezignovat. Na svém odchodu se dohodl s primátorem.

"Jsem unavený neustálými spekulacemi," vysvětlil svůj odchod Dvořák. Oficiálně podá rezignaci v pondělí.

Tento týden je to v dopravním podniku už druhá změna. Radní čerstvě uzavřené koalice v úterý odvolali část politiků z dozorčí rady. Podle Dvořáka to s jeho odchodem souvisí jen částečně. Rezignaci podal z vlastního rozhodnutí.

A.cz: Proč jste podal rezignaci na svůj post?

Po pěti letech ve vedení podniku se cítím unavený. Ne z řízení podniku jako takového, ale z neustálých spekulací. Nepřetržité dohady nad tím, zda mám v čele podniku zůstat, nebo ne, jsou velmi vyčerpávající. Když máte řídit takovouto firmu, tak to bez politické podpory nejde.

A.cz : Souvisí váš odchod s novým vedením magistrátu a změnami v dozorčí radě dopravního podniku?

Částečně to s tím taky souvisí. Při podobných politických tazích dochází ke znevěrohodňování všech manažerských pozic, mám s tím už svoje zkušenosti. Ten neustálý tlak je už za hranou toho, co jsem ochoten snášet.

A.cz: Vnímal jste nějaké konkrétní politické tlaky, abyste odešel?

Podobné tlaky tady byly po celých pět let. S rezignací jsem ale přišel sám. Konkrétní strany nebo politici na mě netlačili. I ta schůzka s primátorem byla naprosto věcná.

A.cz: V jaké kondici dopravní podnik předáte?

Máme nejlepší hospodářské výsledky v historii. Za první tři čtvrtletí vykazujeme provozní zisk 900 milionů korun. Máme nižší provozní náklady, o 13 % jsme snížili počet zaměstnanců.

A.cz: Jaký největší problém čeká vašeho nástupce?

Město musí jasně říct, co s dopravním podnikem v příštím roce, kolik na něj dá peněz. Můj nástupce také bude muset řešit, jakým způsobem se budou financovat závazky z minulých období. Je tu také spousta naplánovaných projektů, jako je metro D nebo nové tramvajové tratě. Na rozvoj těchto tratí jsme shodou okolnosti nedávno dopracovali materiály.

 

Právě se děje

Další zprávy