Ostrava - Strojvedoucí i vedoucí posunu mají podle Drážní inspekce podíl na únorovém vykolejení 21 vagonů s uhlím u Paskova na Frýdecko-Místecku.
Strojvedoucí měl před úsekem s klesáním ve Staříči soupravu zastavit a vedoucí posunu měl zkontrolovat brzdy, což se nestalo. Vyplývá to z výsledku šetření Drážní inspekce, informoval o tom její mluvčí Martin Drápal.
Kvůli nefunkčnímu brzdovému systému se tak souprava nekontrolovatelně rozjela a nakonec vykolejila. "Na základě našeho šetření jsme stanovili jak bezprostřední, tak zásadní příčiny. Bezprostředními příčinami bylo nezastavení posunového dílu ve stanici Staříč. Nebyla tam rovněž provedena zkouška brzdy," uvedl Drápal.
Kvůli chybějící zkoušce se tak nepodařilo odhalit, že nebylo propojeno potrubí brzdy, a vlak tak nebrzdil. "Kdyby byla provedena zkouška brzdy, tak by se určitě přišlo na to, že vlak nebrzdí, že tam není otevřený jeden ventil, který pouští vzduch do té samotné tlakové brzdy," řekl Drápal.
Vozy odjely ze stanice a vykolejily
Máte rádi Aktuálně.cz?
Hlasujte pro nás v internetové anketě Křišťálová Lupa 2015 v kategorii Zpravodajství. Za každý Váš hlas děkujeme!
Nehoda se stala 19. února odpoledne. Vozy tehdy ujely z vlečkové stanice Důl Staříč a jely směrem do vlečkové stanice Důl Paskov a vykolejily. Nikdo nebyl zraněn, škoda ale byla více než 21,7 milionu korun. Souprava tehdy dosáhla rychlosti až 71 kilometrů za hodinu. Při nehodě byly poškozeny nejen vozy, ale i železniční trať.
Policie případ začala vyšetřovat jako trestný čin obecného ohrožení z nedbalosti. Policejní mluvčí Gabriela Holčáková uvedla, že vyšetřování nadále pokračuje a dosud nikdo nebyl obviněn.