Brno - Jižní Morava a rakouský region Weinviertel připravují na příští rok pro turisty představení a přiblížení takzvaných sklepních uliček. Oba regiony podle manažerky projektu Moniky Hlávkové spojuje stejná historie, ve které hraje vinařství a zemědělství velkou roli.
Stěžejním bodem bude rakouská Zemská výstava 2013. Na ní chce Centrála cestovního ruchu jižní Moravy představit nejlepší jihomoravské sklepní uličky, což jsou ulice, ve kterých je jeden vinný sklípek vedle druhého. "Chceme využít potenciál rakouských turistů, kteří k nám mají blízko. Akce ale budou určené i pro Čechy," řekla ČTK Hlávková.
Letos odborníci vytypují čtyři reprezentativní sklepní uličky, ve kterých budou moci lidé příští rok zhlédnout výstavy a účastnit se prohlídek s vyškolenými průvodci. Akce budou spojené i s gastronomickými zážitky, k ochutnání budou pokrmy snoubící se s víny v dané oblasti. Každá ulička tak prostřednictvím výstavních panelů i průvodce bude "vyprávět svůj příběh". "Na jižní Moravě je takových uliček dost, každá má také své architektonické zvláštnosti," uvedla Hlávková.
Letos budou také spuštěny speciální internetové stránky o sklepních uličkách, pořadatelé akce chtějí nechat vyrobit propagační materiály a upomínkové předměty. Souhrnná výstava věnovaná všem čtyřem vybraným uličkám bude v Louckém klášteře ve Znojmě.