Plzeň - Téměř 3,9 miliardy korun po zdanění vydělal za poslední rok Plzeňský Prazdroj. To je meziročně o 12 procent více. Společnost čísla zveřejnila v tiskové zprávě.
Tržby z hlavních činností dosáhly necelých 15,7 miliardy korun. Výsledky jsou za finanční rok do konce letošního března.
Vývoz a licenční výroba v cizině stouply o šest procent, většinu expotu při tom tvoří vlajková značka pivovaru Pilsner Urquell.
Naopak na nasyceném domácím trhu už není jednoduché růst. Prazdroj se proto snaží prodat více dražších piv - odbyt Pilsner Urquell zvýšil o tři procenta, jedenáctistupňového Kozla se prodalo dokonce o polovinu více.
Prudce rostle i obliba nealkoholického piva Radegast Birell, meziročně se ho prodalo o 44 procent více.
Do rozšiřování pivovarů a dalších investic firma za poslední finanční rok dala téměř 2,8 miliardy. To je druhá nejvyšší suma od vstupu koncernu SABMiller v roce 1999.
V kalendářním roce 2007 Prazdroj prodal 10,9 milionů hektolitrů piva, export stoupl o sedm procent na 2,8 milionů.
Konkurenční Staropramen vyrobil 3,2 milionu hektolitrů a vývoz zvýšil o desetinu na 700 tisíc.
Budějovický Budvar pak vyvezl skoro 590 tisíc hektolitrů, o šest procent více.