McDonalds sází na kávu. Chce konkurovat Starbucks

hjp
12. 2. 2008 16:40
Síť v USA otevřel 14 tisíc kávových barů

Praha - Síť rychlého občerstvení McDonald's chce letos v USA otevřít na 14 tisíc kavárenských koutků. Hodlá tím konkurovat světovému kavárenskému řetězci Starbucks.

Informoval o tom dnes mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura.

McDonald's v letošním roce otevře ve svých amerických provozovnách barové pulty, kde budou barmani servírovat kávy jako capuccino neb latté.

Tyto pulty se budou podobat těm, co fungují v řetězcích Starbucks.

McDonald's chce zvednou tržby

McDonald's si od tohoto kroku slibuje, že k celkovým loňským tržbám 21,6 miliardy dolarů přidá v roce 2008 díky novým kavárenským koutkům další miliardu dolarů.

Firma Starbucks se snaží k zákazníkům přistupovat osobitě. U obsluhovacího pultu dostane každý kávu do jménem označeného hrníčku nebo kelímku. Stejně jako paní Irena a slečna Irena.
Firma Starbucks se snaží k zákazníkům přistupovat osobitě. U obsluhovacího pultu dostane každý kávu do jménem označeného hrníčku nebo kelímku. Stejně jako paní Irena a slečna Irena. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz
Podívejte se, co nabízí konkurence:
Starbucks: otevřela se první brána do království kávy

Naproti tomu, měl Starbucks, který koncem ledna otevřel svojí první pobočku i v České republice, za loňský rok celkové tržby 9,4 miliardy dolarů.

Sítě rychlého občerstvení tvoří důležitou složku cestovní ruchu. Turisté si je často kvůli nedostatku času nebo snaze ušetřit vybírají pro stravování.

Čtěte dále:

 

Právě se děje

Další zprávy