Lidem se nechtělo pracovat. Kvůli změně času

Report
26. 10. 2009 20:50
Praha  - Seděli jste v pondělí v práci a místo plnění svých povinností jste například četli Aktuálně.cz? Pak i vy možná potvrdíte platnost následujících řádků.
Nejde vám to? Nic si z toho nedělejte, může za to změna času
Nejde vám to? Nic si z toho nedělejte, může za to změna času | Foto: Reuters

Pondělí - první pracovní po změně času - mělo být totiž noční můrou zaměstnavatelů: nejméně produktivním dnem v roce.

Produktivita práce měla prý klesnout až o polovinu.

Alespoň to tvrdí průzkum uveřejněný na stránkách britského deníku The Daily Telegraph.

Podle nových čísel má mít ohromujících 52 procent zaměstnanců velký problém se zvládnutím svého pracovního vytížení.

Dalších osm procent respondentů mělo v plánu dokonce zůstat v pondělí doma a omluvit se kvůli nemoci.

Zimní deprese

Pokles pracovní morálky, zjišťovaný na dvou tisících zaměstnancích turistických kanceláří Promotur, prý souvisí především s vědomím blížící se zimy a kratších dnů, kdy se dříve stmívá.

Na data z průzkumu přikyvují i odborníci.

"Například během prosince a ledna můžete trpět takzvanou zimní depresí, kterou způsobuje nedostatek světla v zimních měsících" vysvětluje britský lékař Christian Jessen.

Nyní už víte, proč jste v pondělí trpěli horší pracovní morálkou. Proto můžete v klidu pokračovat ve čtení dalších textů na Aktuálně.cz.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy