Praha - Více než 4,5 miliardy korun vloni ve střední Evropě utržil výrobce nápojů Kofola Holding. Je to další rekordní výsledek, meziročně o 15 procent lepší.
Na domácím trhu tržby přesáhly tři miliardy korun. To představuje třetinový nárůst, oznámila firma. Kromě Česka působí Kofola na Slovensku, v Polsku a Maďarsku a na další trhy exportuje.
"Ze strategických kroků pro nás bylo velmi důležité zahájení fůze s firmou Hoop," říká finanční ředitelka firmy Simona Nováková. Sloučení s polskou trojkou na trhu nealkoholických nápojů plánuje Kofola dokončit na přelomu dubna a května.
Na investice firma vloni vynaložila 670 milionů a počet zaměstnanců zvýšila o desetinu na 1370.
Se svou vlajkovou lodí, Kofolou, je společnost dvojkou na trhu nealkoholických nápojů za Coca Colou. Její tržní podíl je podle agentury AC Nilesen pětadvacet procent.
Kromě Kofoly pak prodává nápoje pod značkami Rajec, Top Topic, RC Cola či Capri Sonne. Vyrábí i privátní značky pro obchodní řetězce.
"Prodej výrobků jsme zvýšili ve všech kategoriích," komentuje loňské výsledky finanční ředitelka.
Společnost vloni překvapila v žebříku nejobdivovanějších firem Czech Top 100. Dostala se na osmou příčku.
Čtěte dále: