reklama
 
 

Kofola expanduje. Vyzývá Coca Colu?

2. 3. 2007 0:00
Brno - Nápojářská firma Kofola chce během několika let zaměstnat stovku nových lidí a zvýšit produkci známé limonády. Zůstane dvojkou na českém trhu?

Kofola ovládla loni na podzim Klimo se závody v Klatovech a Mnichově Hradišti. A nyní už patří mezi pět největších tuzemských výrobců nealkoholických nápojů a také mezi tři největší výrobce privátních značek nápojů pro obchodní řetězce.

Nyní se nad to Kofola rozhodla, že továrnu v Mnichově Hradišti rozšíří a během několika let v ní výrazně zvýší výrobu.

Strategická poloha

Podle oznámení, které v rámci posouzení vlivu na životní prostředí Kofola poslala úřadům, se má výroba v Mnichově Hradišti do dvou let zvýšit z nynějších necelých 90 tisíc metrů krychlových nápojů na 125 tisíc; produkce má na třech nových výrobních linkách růst i v dalších letech.

Zvýší se i počet zaměstnanců: Za dva roky z 80 na 120, za další tři roky pak o dalších šedesát.

Boj o střední Evropu

Boj o střední Evropu

  • Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola.
  • Loni dosáhly celkové tržby Kofoly rekordních 3,5 miliardy korun. V Česku vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun.
  • A firma se chce ještě výrazně prosadit v celé střední Evropě. "Na Slovensku jsme už jedničkou. Naším cílem v příštích pěti letech je dostat se do první trojky v celém středoevropském regionu tedy na Slovensku, v Maďarsku a Polsku," uvedl v Hospodářských novinách šéf Kofoly Jannis Samaras.
  • Spotřeba nealkoholických nápojů v Česku po období mnohaletého růstu přitom mírně klesala.
  • Každý Čech a Moravan jich podle posledních dostupných údajů v roce 2005 vypil v průměru 271 litrů, meziročně o čtyři litry méně.
  • Podle tajemníka Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeňka Humla lidé v Česku stále patří k předním konzumentům nealka v Evropě. Spotřeba už nemá dále klesat, vzroste prodej kvalitních značkových nápojů.

Rozšíření závodu společnosti Klimo v Mnichově Hradišti potvrdil deníku Aktuálně.cz i mluvčí společnosti Kofola Martin Klofanda. "Závod v Mnichově Hradišti má strategickou polohu, je blízko Praze i trhům v Polsku, proto v něm budeme investovat do rozšíření výroby," uvedl Klofanda.

Kofola koupila Klimo právě kvůli expanzi na českém trhu.

"Před novou sezonou, začínající v květnu, potřebujeme rozšířit výrobní kapacitu podniku, která byla v létě na maximu," vysvětil nákup firmy mluvčí Klofanda.

Klimo se stalo plně ovládanou dceřinou společností Kofoly, ta má nyní pět výrobních závodů ve střední Evropě - tři v Česku, jeden na Slovensku a jeden v Polsku. Celkem Kofola zaměstnává 1100 lidí.

Obchodní značky klatovského výrobce, který dodává dlouhodobě své produkty do super- i hypermarketů, Kofola zachovala.

Klimo vyrábí celkem 58 druhů nápojů.

Klimo nebylo jedinou akvizicí Kofoly. Firma také získala osmdesátiprocentní podíl ve významném producentovi léčivých potravinových doplňků Green-Swan.

Firma například vyrábí přípravek GS Condro pomáhající při bolestech kloubů a s půlmiliardovými tržbami je dvojkou na trhu s potravinovými doplňky za třineckým Walmarkem.

Růst chce také Veseta

Kofola ale nebude jediná nápojářská firma, která chce investovat do zvýšení výroby. Ve středočeské obci Stehelčeves totiž hodlá novou továrnu s kapacitou tří milionů hektolitrů limonád ročně postavit další významný hráč na tuzemském trhu, Veseta.

V nové továrně firmy, které je největším tuzemským regionálním výrobcem nealko nápojů, najde práci sto zaměstnanců.

autor: Tomáš Fránek | 2. 3. 2007 0:00

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama