Praha - Na českém potravinářském trhu se chystá nová expanze: německá mlékárenská firma Müller. S odvoláním na šéfa české pobočky firmy zprávu přinesly dnešní Hospodářské noviny.
Jogurty a další mléčné výrobky dosud firma v Česku prodávala přes distributory, nyní má v plánu expandovat vlastními silami.
Do dvou let chce zdvojnásobit prodeje a získat tak na trhu čtyřprocentní podíl.
"V zemích, kde máme zastoupení, jsme zvyklí být lídrem trhu. V Německu a Británii jsme jednička," dodal pro HN ředitel firmy Václav Najman.
"Pokud se rozhodnou, že v jogurtech budou v Česku jedničkou, tak to nejspíš dokážou. Nemusí se nám to líbit, ale je to silná skupina," připustil podle listu Milan Teplý, šéf největších tuzemských mlékáren Madeta.
Podpořit prodej by měla i nová televizní reklamní kampaň, která začne tento týden.
Češi ročně za jogurty utratí kolem 4,5 miliardy korun. Jedničkou na trhu je momentálně společnost Danone, následují Olma, Mlékárna Valašské Meziříčí a Kunín.
Müller už v Česku vyrábí trvanlivé mléko, v roce 2005 koupil od firmy Alimpex většinová podíl v mlékárně Pragolaktos.
Čtěte více:
Útok na peněženky končí. Mléčné výrobky zlevňují