"Revitalizace brownfieldů je pro Prahu klíčová. Nákladové nádraží skýtá velký potenciál nové obytné čtvrti. Kromě tisíců nových bytů zde vznikne řada parků, pěší promenáda a díky novému využití historické budovy i kulturní centrum," komentuje lokalitu náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
Rozvoji brownfieldu dříve bránila stavební uzávěra, kterou vymezil územní plán z roku 1999. Uzávěra však nyní padla a na nádraží se začne stavět. V budoucnosti by zde mohla vzniknout moderní městská čtvrť nabízející až 11 tisíc nových bytů a domov pro 23 tisíc lidí, 1170 povrchových parkovacích míst, obchody, základní i mateřské školy. Plánuje se také park s pěší promenádou a cyklostezkou ve stopě bývalých železničních kolejí, jeho podoba by měla vzejít z architektonické soutěže.
Nákladové nádraží Žižkov je jedním ze tří nákladových nádraží, která dříve zásobovala centrum Prahy a jeho průmyslové areály. Jeho historii, současnost, ale i velký potenciál proměny v plnohodnotnou městskou čtvrť představuje Centrum architektury a městského plánování ve Vyšehradské ulici v Praze na výstavě "Žižkovské nádraží: druhý život?".