Kateřina Hovorková
Aktualizováno 11. 11. 2018 14:40
Banky o typologii klientů nerady mluví. Nechtějí vypadat, že klienty nějak "škatulkují". Ovšem právě ty škatulky jim pomáhají přesně nasměrovat nabídku jejich produktů. Vědí, komu nabídnout spořicí účet a komu hypotéku. Záleží třeba na tom, jak se chováte, kolik vám je, kolik peněz máte na účtu a jak s nimi hospodaříte. Podle toho si vás banky otypují. Zjistěte, jakým klientem jste – že by paní Náročná, nebo snad pan Konzervativní?
Konzervativní klient
Jde o klienta vyššího věku, většinou staršího 65 let, který chce tradiční produkty a tradiční přístup banky. Nevyhledává inovace a nové produkty bank, občas je však využívá. Disponuje středně vysokým zůstatkem na účtu, jeho obrat i počet provedených transakcí jsou nízké.
Platby provádí bezhotovostním i hotovostním způsobem. Přestože s bankou komunikuje i prostřednictvím elektronického bankovnictví, větší důraz klade na osobní, tradiční přístup banky. Věrnostní programy a jiné výhody banky rád využívá.