Kateřina Hovorková
Aktualizováno 11. 11. 2018 14:40
Banky o typologii klientů nerady mluví. Nechtějí vypadat, že klienty nějak "škatulkují". Ovšem právě ty škatulky jim pomáhají přesně nasměrovat nabídku jejich produktů. Vědí, komu nabídnout spořicí účet a komu hypotéku. Záleží třeba na tom, jak se chováte, kolik vám je, kolik peněz máte na účtu a jak s nimi hospodaříte. Podle toho si vás banky otypují. Zjistěte, jakým klientem jste – že by paní Náročná, nebo snad pan Konzervativní?
Student
Mladý klient s malým zůstatkem a obratem na účtu. O bankovních produktech je poměrně dobře informován, vedle běžného účtu však nabídku banky příliš nevyužívá, není ochoten se zadlužit a vzhledem k nižší bonitě ani moc nespoří.
Ve vztahu k bance se snaží chovat racionálně, využívá tak nabízené věrnostní programy a studentské výhody. Platby provádí výhradně bezhotovostně. Je spokojen s elektronickým způsobem komunikace s bankou, osobní přístup nijak nepotřebuje.