Kateřina Hovorková
Aktualizováno 11. 11. 2018 14:40
Banky o typologii klientů nerady mluví. Nechtějí vypadat, že klienty nějak "škatulkují". Ovšem právě ty škatulky jim pomáhají přesně nasměrovat nabídku jejich produktů. Vědí, komu nabídnout spořicí účet a komu hypotéku. Záleží třeba na tom, jak se chováte, kolik vám je, kolik peněz máte na účtu a jak s nimi hospodaříte. Podle toho si vás banky otypují. Zjistěte, jakým klientem jste – že by paní Náročná, nebo snad pan Konzervativní?
Jiné typologie
Těchto šest typů klientů vybraly samy banky pro hodnocení jejich služeb v rámci účasti v soutěži Hospodářských novin Nejlepší banka 2018.
Některé banky ale používají jinou typologii - například rozdělují klienty podle věku a počtu dětí. Jiné dokonce rozdělení klientů zcela odmítají. "Vždycky jsme si zakládali na tom, že naše klienty nesegmentujeme podle jejich výdělků či jiných parametrů. I proto máme jednotné podmínky a ceníky pro všechny, pro běžné klienty i podnikatele," říká tiskový mluvčí Fio banky Jakub Heřmánek.
A na otázku, jací jsou nejčastěji klienti Fio, odpovídá, že šetřiví. "Přece jen naše služby, kde nabízíme účet všem bez poplatků a bez jakýchkoli podmínek, tomu nahrávají. Ale i šetřivý klient může být pro banku přínosný, například díky pozitivní zkušenosti přivede někoho, kdo si u nás vezme hypotéku nebo jiný úvěr, který je, logicky, naším hlavním zdrojem příjmů," doplňuje Jakub Heřmánek.