Spořitelna neví, komu poslat dávky. 15 tisíc lidí čeká

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
14. 2. 2013 6:07
Česká spořitelna nedostala včas podklady. Úřad označuje za viníka dodavatele softwaru
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Patnáct tisíc lidí dostane v únoru sociální dávky se zpožděním.

Česká spořitelna, která má jejich přeposílání na starost, nedostala včas podklady, komu kolik vyplatit. Úřad práce označuje za viníka dodavatele softwaru vybraného ministerstvem práce.

Informoval o tom server idnes.cz.

Česká spořitelna chybu přiznala na svém facebookovském profilu, kde reagovala na stížnost ženy pobírající rodičovský příspěvek. "O situaci víme, jedná se o technickou chybu. Situaci řešíme s nejvyšší prioritou. Omlouváme se za způsobené potíže," uvedla banka.

Podle Františka Bouce, ředitele externí komunikace banky, se problémy týkají 15 tisíc lidí, kteří si dávky nechávají přeposílat na své běžné účty. Netýkají se těch, kteří si peníze vyzvedávají přímo s sKartou u bankomatu. "Zpoždění může trvat jeden až dva dny," uvedl Bouc.

Mluvčí Úřadu práce ČR Jiří Reichl upřesnil, že se problém týká především rodičovských a pěstounských dávek v Olomouckém kraji. "Úřad práce odeslal potřebné údaje v pátek osmého února, pochybení je na straně dodavatelské firmy Monet+," uvedl Reichl. Tato firma je jedním z dodavatelů IT systémů pro ministerstvo.

"Úřad práce informace sice připravil, ale na cestě mezi Úřadem práce a Českou spořitelnou došlo k technickému problému. Kde konkrétně se nyní prověřuje," doplnila Štěpánka Filipová, mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí.

MPSV: Nebude se to opakovat

Lidem, kteří peníze nutně potřebují a nechtějí čekat, až se potíže s přeposláním na soukromé bankovní účty vyřeší, Reichl doporučuje, aby si je vyzvedli přímo pomocí sKarty u bankomatu.

"Úřad práce má ze zákona termín do konce měsíce, do kdy musí lidem dávky rozeslat," dodal Reichl.

Současné zpoždění dávek nebude mít podle Filipové žádný vliv na čerpání dávek v příštím měsíci. "Lidé budou dostávat dávky nadále na soukromé účty, které si zvolili. Uvědomujeme si, že prodleva v porovnání s termíny, na které jsou klienti zvyklí, může způsobit problémy. Budeme usilovat o to, aby se podobná situace v žádném případě neopakovala," uzavírá ministerská mluvčí.

 

Právě se děje

Další zprávy