Praha - Registr negativních klientských informací Solus zaznamenal již více než milion osob. Vyplývá to z tiskové zprávy firem sdružených v registru.
Ke konci června obsahoval registr fyzických osob více než 1,091 tisíc záznamů o více než 678 tisících spotřebitelích, kteří mají nebo měli problémy se splácením svých závazků v uplynulých třech letech.
Solus ale vytváří dva negativní klientské registry, které shromažďují informace o klientech, jež se dostali do problémů se splácením u některého ze svých členů.
Jde o registr fyzických osob-spotřebitelů a registr IČ, do kterého jsou zařazovány podnikatelé a právnické osoby.
Roste i dlužná částka po splatnosti
S rostoucím počtem záznamů je spojený nárůst dlužné částky po splatnosti. Zatímco ke konci roku 2007 dlužili dlužníci v prodlení zapsaní do Solus necelých 11,3 miliardy korun, ke konci června 2008 to bylo již 13,238 miliardy korun.
"Za prvních šest měsíců letošního roku vzrostl počet záznamů evidovaných v registru fyzických osob přibližně o 185 tisíc," uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS
"Nárůst počtu záznamů a dlužné částky po splatnosti nelze interpretovat jako nárůst rizika. Významný vliv na dynamiku růstu má rozšiřující se počet společností zapojených do činnosti registru Solus a rozšiřující se okruh produktů, ze kterých jsou klienti do registru zařazováni," doplnil Stopka.
Členské společnosti sdružení SOLUS odeslaly v první půli letošního roku do negativního klientského registru Solus 1,637 milionů dotazů. Meziročně se tak počet dotazů do registru fyzických osob zvýšil o více než 22,7 procenta.
Čtěte také: